Laatste dagen in Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Singapore.

Door: Els en Eugène

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

25 Januari 2020 | Singapore, Singapore

Singapore 3

Vanaf de eerste camping plaats in…jawel, Australië, om 06:45 uur, even ons verblijf in Singapore afsluiten. Na mw. Mie, in Chinatown, hebben we de dagen daarna nog vele attracties gezien, die meerdere malen onze monden deden open lieten vallen, dat zoiets bestaat is echt wonderbaarlijk. Singapore met z’n multiculturele en kleurrijke bevolking, maken deze stad ook zo rijk door dat ieder zijn eigen culturele achtergrond meeneemt en laat zien in hun eigen wijken, zoals eerder geschreven over Chinatown. Little Arabië en Little India ook van zulke wijken waar weer een hele andere sfeer is, met hun eigen geuren en klanken, hun eigen geluiden en drukte, vooral dat laatste. We liepen, zoals gewoonlijk, niet de geijkte toeristische attractie ’s af, maar opzoek naar deze plekjes liepen we via steegjes en achteraf buurtjes er naar toe. Dan zie je net iets meer, maar ook dingen die voor de toerist aan het oog zijn onttrokken. Toch maakt dat voor ons het plaatje completer.
In de bovengenoemde wijken hebben we wederom hebben we geluncht ergens op een hoekje, waar je normaliter, alleen al hoe het eruit zag, niet meteen voor zou kiezen. Weer van die vage plaatjes, als menukaart en de entourage, een paar tafeltjes, verkleurde plastic stoelen, een ietwat smoezelige bedoening, maar het rook er erg lekker. De vitrine lag vol met bakjes, bakken en schoteltjes, gevuld met allerlei geurige en kleurige, niet bekende etenswaren. Gewoon gekeken wat ons lekker leek en weer heerlijk genoten van wat er op ons plastic bordje lag. Na de lunch zijn we naar Little India gelopen, een tempel bezocht en door de wijk geslenterd. We merken dat we best nog wel snel vermoeid raken en de tijd voorbij vliegt. Voordat we het einde gaten hebben, begint het al te schemeren en krijgen we alweer trek. We lopen een straat in waar het druk is door de mensen ,de kleurrijke huizen en de geluiden van muziek uit de jaren zeventig die uit de cafés komen, hoe gezellig. We blijven een tijdje zitten en genieten met volle teugen.
De volgende dag hebben we er bijna een ritueel van gemaakt, om na het ontbijt eerst aan het zwembad een beetje uit te buiken en een planning te maken van wat we willen doen en zien. We besluiten het rustig aan te doen en in de loop van de middag naar het MBS, (Marina Bay Sands) hotel te gaan, één van de attracties van Singapore, thuis hebben we al lopen fantaseren, om op het skydeck een drankje te nemen op onszelf en de vakantie.

Nog een paar dagen hier in Singapore, voordat we vertrekken naar Australië. De laatste paar dagen willen we nog naar de Gardens by the Bay en nog naar een aantal lichtshow die aan het water gegeven worden. Wat een spektakel. Wel heel erg mooi. Op de terugweg pakken we Singapore weer voor een aantal dagen mee, voordat we naar Nederland doorvliegen. Het is wel een zeer gevarieerde stad.

Petra nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we drinken een klein drankje op je gezondheid, proost....

• 25 Januari 2020 - 15:47

CenC:

Genoten v,d,foto's en de appjes van jullie. liefs mam

• 25 Januari 2020 - 15:52

Petra:

Dank jullie wel .Ook voor de mooie bloemen ,was echt een verrassing. Maar neem een groot drankje. Heel veel plezier

• 25 Januari 2020 - 20:08

Mieke:

Hai lieverds,
    Wat een avontuur, heerlijk genieten.
    Die Gardens by the Bay staat op mijn lijstje...!
    Van lang geleden kan ik me nog herinneren dat de Singapore Zoo ook heel bijzonder was, misschien iets voor de terugweg?
    En 's avonds een satéetje eten bij de rivier, gewoon heel simpele tafeltjes buiten, maar weet niet of dat nog bestaat want het was 20 jaar geleden toen we nog jong waren (!). Zal kijken of ik nog kan vinden hoe dat heette...
    Geniet samen en doe de groeten aan Oz.
    Liefs Christophe, Mieke, Sven en laure.

• 27 Januari 2020 - 13:51

Marion:

Feestje weer om mee te lezen en te genieten x

Verslag uit: Singapore, Singapore

Australië/Tasmanië 2020

Een nieuw avontuur en een weerzien met ons geliefde land en vrienden.

Eindelijk, na vier jaar sparen van dagen en de benodigde financiën gaan we weer op reis. We verheugen ons op deze reis al ettelijke maanden, al hoewel we met Argusogen de ontwikkelingen nauwgezet volgen via de media, wat betreft de verschrikkelijke bosbranden die nu gaande zijn, juist in dat deel van die streken waar we onze vakantie gepland hebben. We hebben nog geen negatief reisadvies te horen gekregen, dus we gaan er van uit dat we over twee weken kunnen vertrekken. We wachten het rustig af.

En dan vliegen de twee weken zomaar om, gaan we morgenvroeg al richting Schiphol, nu de laatste papieren regelen en het huis netjes achterlaten.
We drinken vast een vakantie borrel en proosten op een goede vlucht en vakantie. Nog van de "handige", kleine slotjes gekocht, voor om je koffer goed af te sluiten. De beschrijving op de achterkant van de verpakking, hoe een code in te stellen, is goed te lezen...niet dus en als je een foutje maakt heb je 300.00 combinaties om uit te proberen, het slot te openen.
Krijg het al op de heupen, als ik die waarschuwing lees, het moet dus in èèn keer goed in geprogrammeerd worden, anders kan je hem meteen weggooien. Toch maar een paar maal geprobeerd, geen zin om in Singapore of Tasmanië met een, niet te openen koffer te zitten.

Goed, de "gezonde", spanning neemt wel wat toe, maar de ongelooflijke zin om weer terug te gaan, maakt dat we beiden met een dikke glimlach zo proberen te slapen.

Lieve mensen, we houden contact, tot gauw.