Tasmanië 2 - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Tasmanië 2 - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Tasmanië 2

Door: Els & Eugène

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

06 Februari 2020 | Australië, Bruny Island

Tasmanië 1. 03-02-2020

Jawel, inmiddels al 3 februari, we hebben voor vier dagen een hotel geboekt, vlakbij het centrum van Hobart, alles op loopafstand. Het is alweer acht jaar geleden dat we hier geweest waren, maar het komt allemaal bekend voor, je kent dat wel, “ojah" en “zie je nou wel”. Ook dat bijna alle wegen in het centrum, eenrichtings verkeer zijn en dat Hobart op een heuvel/berg is gebouwd. Dus alles wat naar beneden gaat, waar alle leuke dingen zijn, moet je ook weer terug naar boven lopen. Hmmm, is soms wel de een dingetje. We hadden een aantal leuke tripjes gepland, zoals naar het MONA- museum, naar Salamanca market, (die is er alleen maar op zaterdag tot een uur of één in de middag. Naar een whisky/wijn proeverij. En alles waar we tegen aan lopen. Ook moesten we voordat we de camper in Hobart op gaan halen, bedenken wat we allemaal moesten aanschaffen om te kunnen slapen. We wisten nog van acht jaar geleden, dat het ook overdag, maar vooral s’avonds erg kan afkoelen, zelfs “freezing”, koud is. Aangezien ze bij het auto verhuur bedrijf, geen lakens, kussens en dekens meer mee verhuren, moet je dit zelf aanschaffen. We wilden zeker geen kapitalen uit geven hieraan, hebben we toch maar gezocht naar een soort action en gevonden.
De camper die we in Perth hadden gehuurd, had alleen maar twee goedkope camping stoeltjes en een tafel, drie geplastificeerde, te grote matrassen, die eigenlijk niet in de camper passen. Na twee nachten slapen, had ik de decubitus op m’n heupen zitten, dus een twee persoons opblaas matras aangeschaft, een donsdekbed, wat lakens en twee kussens en dat allemaal voor “cheap". Niet meer, zoals de vorige keer, naar het “Leger des Heils. De dekens toen, waren wel gewassen, maar toch belande Els op de eerste hulp met een vervelende jeuk over armen en benen. Nee, daar hebben we van geleerd.
Hobart is een erg leuke stad, waar veel te zien is, zoals gezegd, het MONA museum, waar mooie exposities te zien zijn. Ook Salamanca market, nu nog groter dan voorheen, veel locale producten en een hele gezellige sfeer. We zijn met een soort snelboot naar het museum gevaren, duurt een kleine twintig minuten, gelukkig hebben we stralend weer. Een leuke ervaring via zo’n boot naar het museum, wel ff 90 traptreden om bij de ingang van het museum te komen. In het museum, op de begane grond nog ff een drankje gedronken. Het was ondertussen erg warm geworden, stel voor dat een haarfőhn, op standje heet, recht in je gezicht blaast, het ontneemt je de adem. Nou zo’n gevoel hadden wij, toen we weg gingen van het museum, 40+ gaf de thermometer aan, het was erg heet, blij dat we op het achterdek van de boot enige verkoeling konden vinden. Een dag later hebben we de camper opgehaald en alle spullen die we ingekocht hebben, er in gedouwd, we kregen een leuk campertje mee en waren benieuwd of alles er in zou passen. Els had de route al snel gevonden en wederom was het even wennen met het links rijden en dat het stuur aan de rechterkant zit. En dan ook nog schakelen. Ach, het went snel. Wel opletten dat je links blijft rijden. Na een uurtje zijn we op de camping aangekomen, ons geïnstalleerd en onze eerste kennismaking met het wonderschone strand gehad.

• 06 Februari 2020 - 07:35

Menno:

Leuk verhaal weer. Gaaf ook weer zo'n Wicked kleine Camper van. Hebben jullie nog wat van de branden gemerkt?

• 06 Februari 2020 - 08:24

Marjolein:

Heerlijk om elke keer te lezen!
    Had het vanmorgen nog met Joyce over jullie reis

• 06 Februari 2020 - 08:39

Hendrikus:

Het is weer alsof ik er zelf bij ben. Ik voel de grote temperatuurverschillen geloof ik... Maar snel weer een volgend hoofdstuk schrijven! Veel plezier!

• 06 Februari 2020 - 20:50

Anka:

O heerlijk. Ik reis weer een beetje met jullie mee.
    Lekker genieten samen

Verslag uit: Australië, Bruny Island

Australië/Tasmanië 2020

Een nieuw avontuur en een weerzien met ons geliefde land en vrienden.

Eindelijk, na vier jaar sparen van dagen en de benodigde financiën gaan we weer op reis. We verheugen ons op deze reis al ettelijke maanden, al hoewel we met Argusogen de ontwikkelingen nauwgezet volgen via de media, wat betreft de verschrikkelijke bosbranden die nu gaande zijn, juist in dat deel van die streken waar we onze vakantie gepland hebben. We hebben nog geen negatief reisadvies te horen gekregen, dus we gaan er van uit dat we over twee weken kunnen vertrekken. We wachten het rustig af.

En dan vliegen de twee weken zomaar om, gaan we morgenvroeg al richting Schiphol, nu de laatste papieren regelen en het huis netjes achterlaten.
We drinken vast een vakantie borrel en proosten op een goede vlucht en vakantie. Nog van de "handige", kleine slotjes gekocht, voor om je koffer goed af te sluiten. De beschrijving op de achterkant van de verpakking, hoe een code in te stellen, is goed te lezen...niet dus en als je een foutje maakt heb je 300.00 combinaties om uit te proberen, het slot te openen.
Krijg het al op de heupen, als ik die waarschuwing lees, het moet dus in èèn keer goed in geprogrammeerd worden, anders kan je hem meteen weggooien. Toch maar een paar maal geprobeerd, geen zin om in Singapore of Tasmanië met een, niet te openen koffer te zitten.

Goed, de "gezonde", spanning neemt wel wat toe, maar de ongelooflijke zin om weer terug te gaan, maakt dat we beiden met een dikke glimlach zo proberen te slapen.

Lieve mensen, we houden contact, tot gauw.