Hartverwarmend ontvangen. - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Hartverwarmend ontvangen. - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Hartverwarmend ontvangen.

Door: Els en Eugéne.

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

13 Januari 2012 | Australië, Perth

Aankomst op Perth airport.

Het is 13 januari, genieten alweer 4 dagen van de gastvrijheid bij Co, Ed en de kinderen. De aankomst ging zeer voorspoedig daar we anders gewend waren. De keren dat we hier op Perth airport aan kwamen, moesten we erg lang wachten voordat we de douane maar ook in zicht kregen. In een slang, liepen dan de mensen achter elkaar, totdat ze bij één van de ambtenaren aankwamen, die jou dan vervolgens indringend aankeek en vroeg of je voor zaken of vakantie hier bent. Voordat je echt überhaupt bij zo'n meneer kwam, die je vragen ging stellen, duurde het toch zo'n zeker 30 minuten, maar als je denkt dat je er dan bent, moet je daarna nog door de scan, incluis je spullen, kaarten inleveren waarop je hebt ingevuld dat je niets hebt aan te geven en dan pas als alles goed is mag je door de schuif deuren, Australië in. Yoeghee!

Maar van dat alles bijna helemaal niets, we waren na aankomst, binnen 30 min. in de aankomst hal, waar Co ons met een brede glimlach ons kon verwelkomen. We konden bijna meteen doorlopen, nadat we onze paspoorten hebben laten zien en wel hadden aangekruist, dat we iets hadden aan te geven. De douanier vroeg waarvan we kwamen, "Holland" , thats allright, stempel in ons paspoort en hop naar de uit gang. We konden wel 30 kg kaas meenemen en weet ik wat niet al meer. Maar je weet het niet, je weet het niet!!! Het was weer heerlijk om Co te zien, alle drie helemaal blij. Vlug in de auto gestapt, een gigantische handige all wheel drive, Co. Manoeuvreert er in als een volleerd trucker, zodat we in 40 min. thuis waren. Ed en de kinderen lagen al een poosje in bed. We hebben nog wat gedronken en een beetje bij gekletst, toen vielen onze ogen echt van vermoeidheid dicht. We hebben een eigen kamer met douche en toilet. Voor Nederlandse begrippen hebben ze een groot huis, met zwembad, dat laatste is ook wel nodig, als je voortdurend te maken hebt met deze hoge temperaturen. De volgende morgen waren Ed en de kinderen allang.....(06:30 uur), op en de hernieuwde kennismaking was weer zeer aandoenlijk. We hadden een prima nacht gehad en we weten nu dat zo'n tussen stop prima is, om de evt. jetlag te omzeilen. De afgelopen dagen hebben we veeeeel bij gepraat en heerlijk onze dorst gelest, een biertje smaakt altijd het best met hoge temp. Alleen maar buiten achter het huis gezeten en genoten van de zwoele warme avonden, waar we in Nederland alleen maar heel, heel af en toe van kunnen genieten. We zijn een keer naar Freamantle (Freo), geweest, over de markt gelopen en buiten op een terrasje gegeten. Heerlijk slenteren over de gezellige straatjes en dan naar de haven waar we "Litle Creatures", als bijna ons stam café gaan beschouwen. Zo'n toffe tent, niet te beschrijven. Effe naar het strand rijden is ook idd maar effe, 10 minuutjes en je ligt onder de parasol of zit in een strand café heerlijke te genieten van de kobalt blauwe zee en het kristal heldere water.

De kinderen, waar we gewoon Nederlands tegen moeten praten van Co, praten honderd uit tegen ons en het om switchen van Engels naar Nederlands en anders om, levert totaal geen problemen op. Ze verstaan ons uitstekend. Ze hebben nu vakantie en gaan nu elke dag naar zee, Femke om daar in de zee te leren zee zwemmen en Annika om zich met Ed en of Co en Els uit te leven. Gisteren met vrienden van Co en Ed afgesproken rond een uur of vier aan het strand bij één van de vele overdekte vrije bbq-'s. Met z'n allen, incluis alle kinderen, heerlijk aan het strand gegeten, alles in de eski mee. Daar droom je in Nederland van.

Vanavond onze laatste avond bij Co, Ed en de kinderen. Ed staat buiten het vlees op de bbq te bakken en de kinderen hebben net met Els het zwembad onveilig gemaakt. Komen nu net, druipend achter het huis. De temperatuur ligt rond de 32gr.
Vanavond vertrekken we met het vliegtuig naar Melbourne, waar we daarna meteen door vliegen naar Hobart, (Tasmanië). Hopelijk komen we een beetje optijd aan, daar we voor twaalf uur onze campervan op moeten pikken. Afijn, dat zien we nog wel, eerst nog van de avond genieten voordat we vertrekken.

We laten weer wat van ons horen.......
E&E.

• 13 Januari 2012 - 09:53

Meyke:

Toch mooi dat jullie dromen werkelijkheid worden. Tikje jaloers ben ik wel, blijf genieten!

• 13 Januari 2012 - 10:04

Fem Van F&F:

Pff, jaloezie komt op... Maar de gun-factor is groter!!!
    Wat heerlijk wat jullie allemaal schrijven. Vooral als het hier regent...
    Nu een zonnetje in Nederland, dus niets te klagen hoor!
    Enne Suze kan jullie namen schrijven!
    Geniet van al het moois, kijk uit naar het volgende verhaal.
    Dikke kus!

• 13 Januari 2012 - 10:39

Marion:

Zucht.....ik krijg zó'n zin in een heerlijke zomer hier als ik jullie verhalen zo lees.
    En super dat we zo mee mogen genieten van jullie reis en dat het enthousiasme groter en groter wordt na de turbulente start richting Schiphol, de drilboren en dergelijke.
    Blijf schrijven, wij blijven benieuwd.
    Dikke zoen

• 13 Januari 2012 - 11:00

Helga:

Ook hier schijnt de zon hoor! Ach , alleen de temp is wat anders, maar de lek is toch ook maar 7 minuten van ons vandaan?
    Geniet, ben erg benieuwd naar Tasmanie...........

• 13 Januari 2012 - 11:55

Lucia:

Lieve Eus en Els, wat ziet dat er allemaal heerlijk, leuk en gezellig uit!!! Fijn om zulke lieve vrienden te hebben en je vakantie zo te beginnen...En dan lekker bbque-en aan het strand...inderdaad om van te dromen!! Leuk om er ook gelijk foto´s van te zien!! Heel veel succes bij het "ophalen van de camper", benieuwd hoe die er weer uitziet en hoe dat verhaal verder gaat...Geniet maar heerlijk van het mooie (warme) weer daar, want hier is dat echt anders hoor! Brrrr....vanmorgen ben ik op de fiets weer nat geregend! We blijven jullie volgen!! Carpe diem!! Veel liefs, Paul en Lucia XXX

• 13 Januari 2012 - 11:57

Daphne:

Woh wat een heerlijkheid het weer en die prachtige omgeving. Lekker genieten, wij zijn toch wel stiekem een beetje jaloers maar ieder krijgt wat die toekomt haha.
    We genieten erg met jullie mee, net of we meereizen. Hier nu ook droog en zonnig maar wel 8 graden dus wij kunnen niet in korte broek.

Veel liefs Cees en Daphne

• 13 Januari 2012 - 21:45

Andre:

meer, meer, meer..... blijf schrijven en breng jullie zonnetje ook hier. je laat ons lekker meegenieten en we dromen heerlijk weg adhv jullie verhalen...

• 14 Januari 2012 - 14:36

Moeders:

Prachtige foto's, en dan die zee, zo'n heerlijke temperatuur, om bijna jaloers te worden. Hier is het ook best mooi zo'n 6à7 graden met wat zon.Geniet maar fijn, ook van het mooie Tasmanië. nog een vraagje : Oom Joep wordt eind van de maand 80 jaar, omdat hij het allemaal niet zo goed meer begrijpt stuurt de hele fam. ook de nichten en neven hem een kaart. misschien dringt het dan een beetje tot hem door, zouden jullie dat ook willen doen hier volgt het adres:
    J.Kemmerling--Baanstraat 104--6372AH--Landgraaf. Zou geweldig zijn. Denken jullie nog aan de verjaardag van Martien?? Groetjes en kus mam.

• 14 Januari 2012 - 16:58

Joke:

Ja jongens, wat klinkt dit heerlijk allemaal!
    Jullie verdienen het hoor. Jullie hebbe hier lang genoeg naar uitgekeken.
    Net zoals Helga, ben ik ook erg benieuwd naar Tasmanië. Geniet, geniet, geniet!

Liefs, Joke xx

• 15 Januari 2012 - 09:21

Sue (an Ed):

Leuk dat jullie dit ook naar ons sturen!
    Ja, voorlopig zullen we jullie niet hier in Sint Tunnis zien....
    Rob vertelde dat hij ook met jou aan het Scrabelen is Els; grappig.
    Geniet verder, groetjes aan allebei,
    Ed en Sue

• 15 Januari 2012 - 09:51

Petra:

tjeee dat ziet er allemaal weer erg goed uit.kunnen wij inderdaad alleen maar van dromen.Gelukkig hebben wij nu ook wat zon,ziet er toch wat beter uit.Prachtige foto´s.Ga zo door!!!
    dikke knuffel en geniet van elkaar

• 15 Januari 2012 - 14:31

Hanneke Smolders:

Hai E&E,

Kreeg van Co de link naar jullie reisverslag door (nav de kaart voor Oom Joep), wat super leuk om dit te volgen. Het klinkt allemaal te mooi om mee te maken, heerlijk! Geniet er van, ik blijf mee lezen!
    Liefs,
    Hanneke

• 15 Januari 2012 - 21:29

Kr=10:

Een soort Nieuwvliet-bad maar dan iets ruimer...xx

• 16 Januari 2012 - 21:30

Wil En Baïne:

Prachtige foto's en wat een geweldig verhaal!
    Genietse samen!

De groeten uit de Zeisterbossen!

Temperatuur nu = -1, brrrrr (wij willen ook zon, zee en strand...)

• 17 Januari 2012 - 16:45

Arjen:

Dag Eus en Els,

Leuk dat jullie bij m'n zusje op bezoek zijn geweest. Mooie foto's ook.
    We blijven jullie volgen vanuit Lunteren.
    Geniet er nog van!

• 18 Januari 2012 - 07:56

Gerda Bos:

Ziet er weer fantastisch uit allemaal. Geniet van de leuke verhalen. Ben jaloers op dat prachtige weer maar wij mogen ook nog steeds niet mopperen hier. Goede vlucht naar tasmanie. Kan even een weekje niet kijken maar daarna weer genieten. Groetjes bosjes

• 22 Januari 2012 - 17:50

Andre:

Leuk t-shirt heb je aan Eus!! :)

• 22 Januari 2012 - 17:50

Andre:

Leuk t-shirt heb je aan Eus!! :)

• 25 Januari 2012 - 20:16

Linette:

Ooooooooooo, wa lekkkerrrrrr! Als ik even mn ogen dichtdoe, lig ik ook op dat verrukkelijke strand daar!
    Helaas, bij ons is het bijna 45 graden minder warm over een week: we krijgen toch een beetje winter, graad of -5. Ook best lekker, fikkie stoken natuurlijk.
    En jullie huis staat er prima bij, alle lichtjes doen het, Flip loopt regelmatig tevergeefs naar jullie achterdeur....aaaah.
    Geniet lekker verder, lieve mensen,
    xxxx van SLIMF