Hong Kong II - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Hong Kong II - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Hong Kong II

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

10 Januari 2012 | Australië, Perth

Hallo, daar zijn we weer,

even het verhaal van ons verblijf in Hong Kong afmaken. We waren gebleven bij de gezellige geluiden van boren en sloophamers, ach daar we toch redelijk vermoeid waren, hebben we een paar uurtjes getracht te slapen en al met al toch 4 uurtjes mee gepikt. Wilden ook niet langer, daar we de nacht nog wilden slapen om zo snel mogelijk in het ritme te komen. De rest vd dag hebben we niet zo erg veel dingen gedaan, Els had wat wetens waardigheden opgeschreven, die zijn we langs gelopen, om ze de volgende dag eens goed te bekijken.
Zo wist ze te vertellen dat Lock Road bekend stond om de goede eet tentjes en vooral de Macau restaurantjes. Het handige hier van deze restaurants zijn de afbeeldingen van de gerechten die je kunt bestellen. Ze staan namelijk op foto en inderdaad, what you see is what you get, en het smaakt overheerlijk. Dus wij tussen de locales heerlijk baby pork chops in hot chili saus en voor Els de garnalen en beef met groenten. Smullen. Wel een beetje pittig maar wij klagen niet. Grappig dat iedereen met stokjes eet, dus wij ook maar proberen, niet dus, 't vliegt alle kanten op behalve in je mond. Om ons heen zag ik al de verwijtende en lachende blikken, en zachtjes heen en weer schudden hoofden, die dan zelf hun mok vlak bij hun mond zetten en zeer handig met die stokjes in een mum van tijd het voedsel naar binnen propten. Ze keken dan over de rand van de mok, onze richting op, met een snelle blik, zo van, " zo doe je dat"!!! Oké, weer wat geleerd. Hier en daar hoorde ik een een flinke boer, zo van, "dit was lekker", heb Els toch geadviseerd het niet te doen, daar ze anders voor een local werd aangezien.

Na het eten terug geslenterd naar onze "Mansion", een wegbanend door de vele straat venters die hun "echte ", Gucci's en Rolexen aan ons wilden slijten, in onze schoenendoos aangekomen, vielen we weldra in slaap, gelukkig hield het lawaai rond 16:00 op, blij toe. Moesten wel wennen aan alle andere dingetjes wennen, zoals de voortdurende, penetrante lucht van curry en scherpe kruiden, vermengd met zweet lucht en een oude natte dweil van twee weken oud. "Ach, we sliepen er alleen maar", zeiden we maar steeds tot elkaar. Het bed en de lakens waren schoon en er was zelfs een koelkast, stand "vries". Meer kon er ook niet in, ook nog een tv op anderhalve meter, waar ik niets van begreep. Ik keek nog een keer naar Els, maar die was al vertrokken, omringd door geur en kleur van de Mansion. Weldra sliep ik ook.

Volgende dag, klokslag 08:00 uur, werden we door een lieftallig geluid op een zeer ruwe wijze wakker geramd, door wederom drilboren en de sloophamers, alleen dit keer dachten ze, ach laat we nog meer van die apparaten gebruiken, zijn we sneller klaar, nou wij ook. Douchen aankleden en een gelegenheid opzoeken waar we konden ontbijten. We hadden een matige nacht gehad, dus waren nog niet helemaal wakker, maar van die jetlag waar ik de vorige keer zo'n last van had, geen spoor, 10 uur vliegen is dus te doen en een paar nachtjes slapen is vlgs ons een goede remedie. We wilden graag naar een reusachtige Boedha en naar een klooster, die verderop in de bergen lag. Deze kon je alleen maar bereiken via een kabelbaan die een schitterende panorama's moest bieden van Hong Kong.
We zijn met een gondel, waar de bodem doorzichtig was, naar boven gegaan, maar de mooie uitzichten, nada, ws een combinatie van smog en mist waardoor het uitzicht, -0 was. Dus ook de Boedha die je normaliter al van verre moest zien, niet gezien. De rit duurde toch wel zo'n 20 min, hoe hoger je kwam, hoe kouder het werd, 't was nog wel droog, maar erg koud. We hebben deze trip maar gedoopt als, " Boedha in the Mist", wel heel verrassend wat we daar aantroffen en erg touristisch. Ook the Monestairy was zeer indrukwekkend en erg mooi. Er heerst daar een hele aparte serene sfeer, mede ws ook door de gigantische hoeveelheden wierook die daar werden opgestookt. Dus dit keer geen kaarsje aangestoken, maar een paar bossen wierook. Na een paar uur hadden we het wel gezien, daar het ook nog begon te regenen. Wederom met de gondel naar beneden.

Koud, koud, heb het niet snel koud, maar in die gondel tochte het behoorlijk en het zicht was nu gereduceerd tot enkele meters. Eenmaal beneden zijn we weer terug gegaan naar het centrum en hebben nog langs de winkels geslenterd, en ja José, ben geslaagd voor m'n speeltje! 's Avonds rond 20:00 zijn we nog wel ff naar de overkant van de haven wezen kijken naar de sky-line van Hong Kong. Daar is elke avond een licht show, waar alle gebouwen, op de maat van muziek, verlicht worden en laser lichten de hemel in worden gestuurd. Een mooi spektakel, daarna zijn we weer wat gaan eten, wederom in een Macau restaurant. Weer gesmuld. Niet erg laat gemaakt, daar we de volgende dag door zouden vliegen naar Perth, Australie. We konden niet wachten om Ed en Co weer te zien.

Inmiddels zijn we hier alweer drie dagen en het is inderdaad, "weer thuis komen".

Tot volgende keer.
E&E.....XL

• 10 Januari 2012 - 06:57

Jezus:

JA! ik ben de eerste! YESYESYES. (Ik heb begrepen dat het een wedstrijdje is wie als eerste reageerd op je mooie verslag.) Blij te lezen dat de jetlag deze keer niet heeft toegeslagen. Gezien de wallen onder jullie ogen onderstreept het wel jullie genoten nachtrust. Ach-als dat alles is.
    Geniet maar lekker van het "thuis" zijn bij Ed en Co en doe ze de hartelijke groeten van ons.
    xxx-Frans en Sonja

• 10 Januari 2012 - 07:04

Lucia DVries-Woltjes:

Hoi lieve Eus en Els, even gauw voordat ik weer naar mijn werk ga
    jullie update gelezen! Al heel wat belevenissen in 1 week tijd!
    Hartstikke leuk ook die foto´s erbij! Wat een "not place to be"
    dat Hong Kong, maar toch ook wel bijzonder om een keer mee
    te maken. Mijn nichtje is daar ook een paar dagen geweest op
    doorreis naar Australie, dus we hadden van haar ook al dit soort
    verhalen gehoord! En dan...thuiskomen in Australie bij jullie
    vrienden! Super hoor! Wanneer komt de camper?! Maak daar
    ook even leuk foto´s van hoor!! Heerlijk om jullie zo te volgen!
    Geniet, geniet en carpe diem!! Veel liefs, Lucia en Paul XXX

• 10 Januari 2012 - 08:08

Meyke:

hoihoi

niet verwacht dat ik al zo snel weer een updateje zou lezen. Gezellig wakker worden hoor. Leuke foto's maar dat glazen bodempje....... Respect! Fijn te lezen dat je geslaagd bent Eug. Heel veel plezier thuis en geniet van het lekkere weer en de rust maar vooral van elkaar. Dikke kus van ons.

• 10 Januari 2012 - 08:29

Linette:

Lieve buurtjes,

Wat leuk om jullie op deze manier te volgen!
    Krijg ook zin om naar Azie te gaan.
    En nu zijn jullie herenigd met Co en Ed, gezellig.
    Geniet lekker,
    liefs van ons uit het druilerige De Bilt..xxxx

• 10 Januari 2012 - 08:45

F&F:

Hoi lieve schatjes,
    Fijn te lezen dat jullie de reis iig goed zijn doorgekomen en dat jullie nu thuis zijn. Om bij te komen en te relaxen. Hopelijk doen jullie dat ook. We denken aan jullie!!! Dikke kus F&F

• 10 Januari 2012 - 09:45

Marion:

Ha lieve vriendjes, de drilboren hebben nogal indruk gemaakt. Alhoewel de woorden over curry, zweet en natte dweilen mij lieten snakken naar de geur van verse koffie. Jasses, lijkt wel of die geuren nu ook in mijn neusgaten vast zitten. Blegh. Verklaart ook de mondmaskers...;-)
    HongKong klinkt als een "leuk-voor-korte-stop-punt-stad".
    Geniet van het thuiskomen in Perth en het bijkleppen met Co en Ed. Doe ze de groeten en maak er wat moois van.
    liefs, M (en de rest)

• 10 Januari 2012 - 11:18

Annemieke:

....zou wat voor mij zijn die gondels, het zweet staat me al in de handen als ik er naar kijk!
    maar, volgens mij genieten jullie weer, alles goed bij de negus familie?
    heel veel liefs voor jullie allemaal en van max en sem een kus voor femke en annika!
    annemieke en fam

• 10 Januari 2012 - 12:06

Cen C:

even kijken of er iets van Els en Eus is gekomen, en ja hoor een geweldig reisverslag. Leuk om te lezen Eus en prachtige foto's. Alleen die glazen vloer in die kabelbaan bezorgde mij de rillingen. Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, geniet van het verblijf bij Coo en Ed, doe ze heel veel groeten van ons en een pakkerd voor jullie beiden, en een fijne reis verder,liefs mam.

• 10 Januari 2012 - 13:56

ArjanneDinyen Hetty :

Wij hebben jullie prachtige foto's gezien en we zijn stik-jaloers! Dondert niks, het weer! Wat een sky-line ook! Wij willen nu acuut bij jullie zijn!!! En wij hier maar mensen met til-liften in en uit bed en naar de angio-kamer helpen..
    het ga jullie goed, en geniet ervan dat het grootste gedeelte van de reis nog vooooor jullie ligt...

• 10 Januari 2012 - 21:17

Astrid:

Eindelijk jullie verhaal gevonden en gelezen mijn koppeling deed wat gek
    Heerlijk weer zo'n prachtige reis, mooie verhalen
    Geniet ervan
    Veel; liefs

Astrid

• 11 Januari 2012 - 13:10

Freek (die Van F&F):

Laat Els toch lekker boeren!

• 11 Januari 2012 - 19:59

André:

Volgens mij is het ook erg onbeleefd om je boer in te houden :)
    Laat maar lekker gaan Els

• 11 Januari 2012 - 20:01

Anja:

Hong Kong geloof ik wel, maar die temperaturen in Perth, om jaloers op te worden. Een goede nacht/dagcreme wil ook nog wel eens helpen tegen wallen :-D en die glazen bodem in die gondel, pffffff...........

Have fun!

Groet'n oet Hengel