Het voelt als "thuis komen" - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Het voelt als "thuis komen" - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Het voelt als "thuis komen"

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

08 Januari 2012 | Australië, Perth

8 januari

Dag vrienden,
eindelijk dan ons 1ste reisverslag.
Het vertrek uit Nederland, was wel weer eentje die niet helemaal zoals gepland verlopen is. Na een onrustige nacht, stonden we op en bij het openen van de gordijnen kwam het al met bakken uit de lucht. Een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant moesten we een beetje lachen, omdat we dit snert weer de rug toe gingen keren en de zon te gemoed zouden gaan, maar aan de andere kant het ongewisse van een nieuwe reis, waardoor je dat stressere krijgt van,"hebben we alles wel, heb jij de paspoorten, volgens mij vergeten we wat". Herkenbaar toch, nou hier was het ook weer zo, maar we hadden alles goed geregeld, zo goed zelfs dat we in een mum van tijd klaar waren en zowaar op (eus), tijd richting de bus liepen. Precies op tijd, stonden net 2 min, in de stromende regen , toen de bus kwam. Kaartje voor de trein hadden we al dus we konden zo in de trein, naar Schiphol....dachten we.

Laten nou de eerste twee treinen van Utrecht naar Schiphol niet gaan. Dus daar begon het al, hoelaat de eerst volgende zou gaan??? Niemand wist het, na heen en weer gelopen en nagevraagd te hebben, zou er een trein gaan naar de Bijlmer en daar overstappen, zo gezegd zo gedaan, aangkomen op station Bijlmer, weer geen trein naar Schiphol, we moesten via Zuidplein en dan naar Sciphol, doen we, geen stress. Trein naar Zuidplein genomen, raad eens wat; geen trein. Weet je, zeiden we tegen elkaar, de trein kan ons........enz, we nemen een taxi. 30 minuten later en €35,- armer waren we eindelijk op Schiphol. Bleek later dat er twee treinen op crusiale kruisingen richting Schihol defect waren. Goed begin is het enz....de rest, het inchekken enz, ging voorspoedig. Vliegen met Cathay Pacfic is nog niet eens zo slecht, er zaten een soort nieuw stoelen in, waarvan de rug leuning niet meer naar achter kon, maar dat het zit gedeelte naar voren en naar achtereren kon schuiven. Voordeel is dat je niet meer de rugleuning van de voor je zittende in je gezicht hebt. Nadeel; mensen met rug problemen hebben na een poosje behoorlijk veel last denk ik.

Aangekomen in Hong Kong, was het toch wel wat aan de frisse kant. Vanaf het vliegveld richting het centrum, moesten we met de metro/ tram, was wel effe uitzoeken hoe en wat, daar we een paar dagen zouden blijven en we een meer dagen kaart wilden hebben. Geregeld en eindelijk konden we naar ons hostel. "Chungking Mansion", nou verre weg van een mansion zoals wij die kennen. Afijn, dat wat later, de reis in de metro duurde ongv. 20 min. De eerste aanblikken van de stad, waren een beetje veel, troosteloos, grauw en veel hoge grijze flats. Niet tien of vijftien etages, nee meteen van die toren flats van 30 en hoger, niet 1 maar meteen een stuk of 10 in verschillende hoogtes. De metro stations zijn schoon en de mensen wachten in een rijen, geduldig tot dat eerst de mensen zijn uitgestapt. Op drukkere stations lijkt het inderdaad op haringen in een ton, op elkaar gedrukt, niet erg fris.

Het vinden vanhet hostel leverde niet alte veel problemen op, maar als we wisten waar we terecht zouden komen.....Chunking Mansion, het hostel zat in dat gebouw, Tokyo Hostel op de 16 verdieping. We konden er niet meteen terecht, wlden dat eigenlijk wel daar we best wel moe waren na de vlucht. Onze spullen in bewaring gegeven en nog voor 2 uurtjes de stad lopen verkennen. Meteen als je buiten het hostel kwam, werd je aangesproken door verschillende mensen dieje van alles wilden aansmeren; horloges, tassen, telefoon kaarten en "nieuwe", niewste gsm's. Niet eenmaal, maar voortdurend. Gelukkig vonden we een Macdonald en hebben daar een koffie genomen. Tegen 11 uur konden we op onze kamer terecht. Kamer van 2 bij 3 mtr. Wel een eigen douche en toilet. Ach, we sliepen er alleen maar. We dachten er effe een paar uurtjes te kunnen bij komen, maar de kamer bovens ons hadden ze andere ideeen. Laten ze nou net het idee te hebben opgevat om even alle muren eruit te slopen met drilboren en sloophamers. We keken elkaar aan en moesten vreselijk lachen. Toch hebben we een uurtje bij kunnen trekken, waren echt wel moe.

Stop ff met het eerste gedeelte van ons bezoek aan Hong Kong. Wordt anders wel heel erg lang.
Zitten nu lekker in de zon en genieten van het mooie huis van Co en Ed.

Tot de volgende keer, E&E

• 08 Januari 2012 - 09:29

Daphne:

Lieve E en E

Wat een begin van jullie reis ( de volgende keer wil ik jullie echt wel naar Schiphol brengen hoor).
    Maar jullie hebben het weer overleefd en zijn inmiddels op plaats van bestemming.
    Geniet ervan en veel liefs uit het nog steeds wel natte Maarssen.

Liefs Cees en Daphne

• 08 Januari 2012 - 09:59

Elize:

ach wat een begin vd vakantie,lang leve het openbaar vervoer!!!! maar dat is geweest jullie liggen nu in de zon en heerlijk relaxen van al het mooie om jullie heen.
    ipv winter is het hier in ned gewoon herfst spijt dat ik geen stormparaplu heb.
    dus voor jullie alle reden om nog heerlijk lang down under te blijven!!!!!
    kusssssssssss elize

• 08 Januari 2012 - 10:26

Joke:

Jongens, wat een pech met die reis. Gelukkig waren jullie zo verstandig een taxi te nemen.
    Hong Kong sla ik in de toekomst denk ik over, spreekt me zo niet erg aan. Maar misschien vielen de andere dagen mee?
    Voelen jullie je nu niet zo beroerd, vanwege de stop in Hong Kong? Want dat was toch de reden voor die paar dagen daar.
    En inderdaad geniet van het weer, want hier hebben we alweer wateroverlast in meerdere provincies.
    liefs, Joke xx

• 08 Januari 2012 - 11:40

Josée :

Ben je nog geslaagd voor je galaxy eus? Wat een onderneming allemaal en spannend daar in hong-kong.
    Ben inderdaad benieuwd of het geholpen heeft voor je jet-lag gevoel. Dat wordt warme temperaturen in perth, vergeleken bij hier lijkt het me heerlijk, ik zit nu naar schaatsen te kijken, leuk contrast...lieverds veel plezier en relax ze xx Josée

• 08 Januari 2012 - 12:59

André:

Ja daar komen de leuke verslagen al weer aan, kunnen we weer goed meeleven met jullie avonturen.
    Groeten aan Co, Ed en de kinderen.
    eVel plezier en ik volg jullie.............

• 08 Januari 2012 - 13:11

Lucia:

Hoi lieve Eus en Els, inderdaad...wat een start van jullie reis! We hadden nog aan jullie gedacht omdat het behalve zo regende (maar goed, dat past bij jullie, haha!!) ook nog zo stormde en we ons afvroegen of de vliegtuigen wel de lucht ingingen, maar blijkbaar was dat geen probleem!!
    Blijf ook maar lekker leuk foto´s maken, zodat we helemaal met jullie mee kunnen reizen! Hier is het grijs en nattig. Morgen weer beginnen met werken (lekker 2 1/2 week vrij geweest). Als ik me tenminste wat fitter voel, want ik heb een dikke rode keel (ach...zielig he?!) Maar zoals je (Eus) weet ben ik eigenlijk nooit ziek, dus er moet heel wat gebeuren wil ik niet gaan.
    Ik zag trouwens net bij de reacties een reactie van Daphne staan en daaronder stond Cees en Daphne uit het natte Maarssen en ik ken ook een Cees en Daphne uit Maarssen, dus ben benieuwd of het DIE Cees en Daphne zijn. Mocht je dit dus lezen Daphne, dan ken je mijn naam vast nog wel!! Ik zie wel of het dezelfde C en D zijn. Waar deze sites al niet leuk voor zijn?!!
    Nou lieve Eus en Els, geniet, geniet en geniet!!!!! Maak er een heerlijke tijd van en hou ons goed op de hoogte!!
    Veel liefs, Lucia (de Vries-Woltjes) en natuurlijk ook van Paul heel veel groetjes en veel plezier toegewenst!! XXX

• 08 Januari 2012 - 14:21

De Dames:

Lieve Baasjes.Wat een start we hopen dat het daar down under
    beter verloopt.
    Op ons vakantie adres is het heerlijk rustig.We krijgen elke dag een vers eitje en kunnen heerlijk in de modder rollen.Het fijne is dat we dan naderhand een lekkere massage krijgen en geregeld geborsteld worden.Wat wil je nog meer.
    We hopen dat jullie ook zo verwend worden want dat hebben jullie verdiend.
    een dikke knuffel van ons en onze lease bazen

• 08 Januari 2012 - 15:47

Bote/Kr=10 En Kids:

Nog een mazzel dat je kennelijk ruim op tijd van huis bent vertrokken. Welkom in Australie! Geniet van het zomerse weer. En van het rustige leven ' down under' .

• 08 Januari 2012 - 15:49

Martien:

els en eus,
    die akelige schipholtrein laat het wel vaak afweten vind ik.
    gelukkig een goede afloop, en heerlijk bij jullie vrienden in perth.
    lekker warm!!!
    hoop door jullie reisverslag vaker verwarmd te worden,maar dat zal wel lukken.
    veel plezier.
    liefs,martien

• 08 Januari 2012 - 16:10

Marleen:

En nu snel die reis vergeten en genieten. Groetjes daar!

• 08 Januari 2012 - 16:13

Maarten:

Na onze New York reis was ik al een beetje allergisch voor het woord Hostel. Nu helemaal... Voortaan maar een hotel boeken...? Heel veel plezier daar in dat verre warme Australië.

• 08 Januari 2012 - 16:13

Maarten:

• 08 Januari 2012 - 18:57

Je Tante:

Schrik niet. Ik ben het echt. Ik heb namelijk vergeten jullie een artikeltje over Tasmanie te sturen.Daar ik denk dat het toch interressant voor jullie kan zijn hierbij de inhoud waar het om gaat. Mogelijkerwijs zijn jullie al op de hoogte hiervan. :Bij Hobart in de buurt moet een museum zijn wat MONA heet ,nietvan de toetjes! Volgens de schrijver het meest orginele museum van de wereld.Het is net open en heeft nu eencollectie daar hangen rondom het leven de dood en de sex. Nou ja.Als ik het allemaal goed heb begrepen is het in een of andere grot die heel bijzonder moet zijn. Het is allemaal zo gemaakt dat over 50 jaar de hele zaak onderloopt en dat is dan einde oefening. Lieve lieden doe heel veel groeten aan Co en Ed en heb heel veel plezier. Mariette

• 09 Januari 2012 - 08:37

Tineke:

heerlijk,.. nu al om jullie verslag te lezen.Doe ze heel veel groetjes, onnodig te zeggen dat je moet genieten enzo,..goed smeren met factor 80, dan zet ik de kachel hier nog een standje hoger,..Have fun en liefs.

• 09 Januari 2012 - 09:25

Gerda Bos:

Het was inderdaad snert weer toen jullie vertrokken maar wel op tijd. Vervelend dat oponthoud maar nu lekker genieten daar. Groetjes van de bosjes

• 09 Januari 2012 - 19:48

Meyke:

O heerlijk de hilariteit giert weer door mijn keuken. Er moet iemand een carriereswitch overwegen. Blijf genieten, zoek de grot van je tante op en houd ons op de hoogte. Ik mis echt de gadgets en de schoenen (fotooooo) have fun en geniet.

ps hier alles rustig, je mist niks, het bolletje is niet van de weertoren gewaaid dus het thuisbaken blijft te vinden

luvU2