Onze bergbeklimming...... - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Onze bergbeklimming...... - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Onze bergbeklimming......

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

09 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

09-02-2006

Hallo vanuit een wat regenachtig Mount Cook, niet echte regen maar af en toe zo`n Nederlandse regenbui. De temp. is nog steeds heerlijk en dat komt het wandelen heel goed uit. Gisteren hebben we met Co, Ed en Femke ook een wandeling gemaakt in de buurt van Lake Tekapoo, tjee wat is die blauw zeg, zeer indrukwekkend, daar een camping gevonden die in vergelijk met de vorige niet zo goed was, erg druk en duur en een beetje armetierig. Afijn, na dat we een redelijke nacht hebben gehad, hebben we de volgende dag, een lange wandeling gemaakt, die zeer de moeite waard was, het ging wel erg stijl de berg op, maar het uit zicht was adembenemend. Terug gekomen, eerst wat boodschappen gedaan voor het avondeten en daarna doorgereden naar Mount Cook, beetje verkeken qua benzine verbruik, (beiden), maar gelukkig kon je hier tanken tegen (natuurlijk), zeer absurde prijzen. Afijn, een hele mooie camping gevonden, heerlijk tussen de bergen, en wat een stilte, gewoon genieten tussen al die reuzen, wederom voel je je weer ontzettend nietig,ook de wandeling naar de gletsjer was ook zeer de moeite waard, helaas konden we niet zo dicht bij de gletsjer komen als die in Noorwegen, maar mooi, mooi, mooi!!!!!
We hebben er in totaal 4 uur over gedaan en bij terugkomst hedden we wel effe goed de spieren moeten strekken, was allemaal misschien een beetje veel, ach je moet er wat voor over hebben. Onderweg stond er een oud hutje en een toilet, in dat hutje stond een datum met een naam, Co heeft er een foto van gemaakt nl: Tineke 16-06-03. Het is wel de periode dat jij er moet zijn geweest Tinus, dus heb jij je sporen daar achter gelaten? Vanavond niet zo veel meer te doen, lekker effe relaxen, morgen misschien nog een kleine wandeling, vervolgens gaan we naar Dunedin, maar dat zien we nog wel.....

Tot ziens weer... E&E en C&E&F....

• 09 Februari 2007 - 10:19

Irma:

Hallo
    Wat een feest van herkenning. Het vakantieplezier spat van jullie berichten en foto´s. Gaan jullie bungee-jumpen? Ach, raften is ook geweldig in Queenstown. Zijn jullie naar Death by Chocolate (Christchurch)geweest? Nee? Zet het dan nog even op de agenda.
    Zien jullie iedere avond de fietslampjes??????

• 09 Februari 2007 - 11:26

Tineke Sportel:

Eus, wat ben jij belachelijk bruin op die ene foto aan dat tafeltje.
    Hoe graag ik zou willen dat ik kon zeggen dat het mijn sporen zijn in dat toilet op die prachtige plek,... nee, ik ben het niet geweest. Wel erg grappig moet ik zeggen. Jongens wat zien jullie veel moois,.. en dan dat ijsschotsje, nog even en je ziet pinguins,.. en dat gaat ook gebeuren in Dunedin. have fun tot mails maar weer, heerlijk die berichtjes.

• 09 Februari 2007 - 14:51

F&F&S:

Eus is inderdaad erg vies bruin......Maar die mooie foto met jullie prachtig geposeerd slaat alles!!!
    Prachtige panorama's.

• 09 Februari 2007 - 21:42

Elze:

Om jaloers van te worden! Maar wel heel erg mooi! Geniet er nog maar even lekker van.

• 10 Februari 2007 - 10:41

Andre:

Els, Toi Toi Toi
    xxx ;-)

• 10 Februari 2007 - 19:11

Annemiek:

komen jullie echt nog terug????? ......te mooi allemaal, er is iets grondig mis gegaan in de verdeling qua natuur....maar wij hebben het pieterpad ook heeel leuk...kussen annemiek

• 10 Februari 2007 - 21:01

Arjen:

He Co, jij ziet ook vies bruin. Belachelijk gewoon....Nu Ed z'n benen nog. Overigens, inderdaad een fantastisch mooi land.

• 10 Februari 2007 - 23:31

Helga:

Co, wat is jullie dochter al groot zeg,leuk om te zien.
    Geniet nog even met z'n 5en en wie weet komen Martin en ik ooit nog eens met Eus en Els mee naar jullie!?

• 12 Februari 2007 - 15:13

Meyke:

Blijf vooral genieten! Beetje jaloers ben ik wel, xxx

• 16 Februari 2007 - 18:44

C En C:

Nog steeds spannende berichten en prachtige foto`s. Gezellig met z'n vijven genieten, ga zo door jongens!!!!!In het zuiden barst de carnaval morgen in alle hevigheid los zo ook in Loon, Ik doe een beetje mee, ha ha,Joep en N. zijn met de jongens naar de wintersp. vertrokken. Verder alles goed hier, kus chris en Co