Een nieuw eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Een nieuw eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Een nieuw eiland

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

06 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 06-02

Een goedenmiddag uit een winderig, maar zonnig Christchurch.
Nadat we de boot hebben genomen van het noorder naar het zuidereiland, zijn we eerst wat gaan eten in Pickton, de plaats waar de boot aankomt. Aangezien dat we geen zeebenen hebben en we vrij vroeg moesten vertrekken, hadden we niet ontbeten.
Mede door de ervaringen die we hebben gehad met de boot in Noorwegen. Dan maar heel weinig eten en daarna een "big brekkie".
Gelukkig was de overtocht heel rustig en waren we met een goede drie uur over. Na het beloofde ontbijt, (bacon en eggs), doorgereden naar Kaikoura. Onderweg langs een zeehonden kolonie, (langs de weg), gekeken, Els was weer eens op foto jacht. (Ben erg blij met m`n digitale camera).
Na nog vele ongeplande stops, waren we later in de middag aangekomen dan gepland, als we al een planning hadden, hebben we maar meteen een camping gezocht en gevonden.
Kaikoura staat om meerdere reden bekend; om naar dolfijnen en walvissen te kijken en om de grote hoeveelheid kreeften. We wilden dat gewoon effe proberen, dus `s avonds naar een rest/cafe gegaan, op aanraden van de desk van de camping. Helemaal geen spijt van gehad, tjee, wat is dat lekker zeg!!! De wijn maakte het helemaal af, met een goed gevulde maag, rond 22:30 ons inmiddels zo bekende bedje ingekropen en weldra waren we vertrokken. De volgende dag effe overwogen om nog een tochtje over zee te doen om naar de walvissen te kijken...(sorry Tien), maar toch niet gedaan, wel een hele tijd op het strand gezeten en ontzettend genoten van de ongelovelijke mooie baai, waar we verrast werden door een stel spelende dolfijnen. We werden er heel stil van. Mooi hoor!!! Daarna doorgereden richting Christchurch en eerst een beetje de grote stad verkend, een mooie stad waar veel wind waait maar niet echt koud is, alleen in de schaduw. Een stad met nog heel veel Engelse invloeden, de huizen de straat namen, alles ademd de sfeer van Engeland. Naar het cultuur museum geweest en met de daarbij gelegen, cuturele markt....heel erg interessant. Nadat we op een slechte camping hebben overnacht, zijn we naar de camping opzoek gegaan, waar we Ed, Co en Femke zouden gaan ontmoeten. Deze camping was na effe zoeken, een verademing, vlak aan zee en in een deels bos/ gras vlakte. Rond 18:00 uur kwam de fam. Negus aan, gaar van de vlucht en een beetje geirriteerd, we hadden het eten al klaar en ze konden meteen aanschuiven.
Na het eten nog een biertje gedronken en wat ditjes en datjes verteld en opgehaald. Ed viel regelmatig onder het vertellen in slaap en Femke viel ook van haar stokje.
Om 21:00 gingen de kaarsjes bij de familie Negus uit en vlak daarna, hebben wij ook de ogen dicht gedaan. Goed ze weer tezien en we gaan zeker hele leuke dingen samen doen.....Na een best wel hele goede nachtrust, want dat hebben ze effe gemist,vandaag dus met z`n vijven, met de bus, naar de stad gegaan, het is vandaag "Waitangi day", de dag dat de Maories en de Nieuw Zeelanders een contract hebben getekend. (Weet niet welk contract).(Tieneke???) Op het Noorder eiland wordt er veel aandacht aan geschonken en mensen hebben ook vrij, hier op het zuidereiland veel minder, maar hebben wel vrij. Vanmiddag gaan we nog effe naar het strand en zijn we uitgenodigd bij vrienden van Ed die hier wonen om te bbq-en, zomaar en wel heel gezellig. Mensen, het weer is wisselend tussen warm, heet en winderig. Maar hier te zijn is ontzettend mooi en steeds komen we plekjes tegen waar we ons effe in de armen moeten knijpen en ons zeer gelukkig prijzen, dat we dit mogen meemaken.
Groetjes tot............

(Dat Sus zwarter wordt, hadden we niet afgesproken en wil je af en toe een foto van ons voor haar snuit houden, zodat ze ons nog herkend?)

• 06 Februari 2007 - 08:56

Cees En Daphne:

Het blijft geweldig om jullie verhalen te lezen en wij worden nu toch ook wel een beetje stiekem jaloers.

• 06 Februari 2007 - 11:45

M&N&M:

Mooi, mooi, mooi! Mooie verhalen, mooie foto's. Nog heel veel plezier. Had ik al gezegd dat het mooi was daar...?

Groetjes,
    Maarten, Nanna & Mirne

• 06 Februari 2007 - 12:26

C En C:

Het blijft genieten bij jullie, nu een paar heerlijke weken met Co en Ed, vandaag, 6 febr. jullie tweede kaart ontvangen, heel indrukwekkend die massa vuurviegjes. Ik zal de kaarten bewaren. Hier alles oké, kus van ons beide, mamma.

• 06 Februari 2007 - 12:43

Mieke:

Hai,
    Nee niet jaloers. Ik vond die fjorden tijdens de overtocht en Kaikoura helemaal niet indrukwekkend toen ik er van en heb ook een hekel aan walvissen kijken en getver kreeft eten (laat Christophe eht maar neit zien!)... Grapje
    Ben wel gaan hiken over de Fox glacier, moet je doen!! Queenstown ook geweldig!
    Co en Chris ehbben inmiddels geboekt voor hun weekje Fontevraud, alles kits. Alleen gaan ze, voor zover bekend, al weg op de dag dat de eerste concerten beginnen. Zal ze nog een emailen.
    Geniet en houd me op de hoogte Liefs Mieke

• 06 Februari 2007 - 12:45

Annemiek:

jullie hebben het voor elkaar, ik ben echt jaloers!!! xxx

• 06 Februari 2007 - 14:00

Petra:

Het ziet er allemaal erg sprookjesachtig uit.Die foto heb ik maar een keer laten zien.Sus heeft van schrik de hele nacht niet geslapen,(Grapje).Veel plezier daar met z'n alle

• 06 Februari 2007 - 17:11

F&F&S:

3 x wow! Klinkt erg goed.

• 06 Februari 2007 - 19:30

Tineke Sportel:

Zucht,..wat een narigheid allemaal,.. ach walvissen, je ziet eigenlijk alleen maar hun rug en staartvin,... een goede reden om es terug te gaan.
    ik zal even de geschiedenisjuf uithangen.
    Op Waitangi day wordt de ondertekening van het verdrag tussen Engeland en 54 Maori stamhoofden herdacht. Dit was in 1840 en ging over de verdeling van toen Maoriland. Die arme Maori's konden dat hele verdrag niet lezen en de meeste stamhoofden tekenden met een kruisje. Tot de dag van vandaag is er gedonder over dat verdrag en vechten de Maori's over teruggave van wat zij zeggen hun land.
    Genoeg historie,... wat een heerlijke verhalen,..veel plezier nu met Co en kleine Co en Ed.

• 06 Februari 2007 - 23:04

André:

ff iets heel anders: E&E, wat zien jullie er ongelooflijk goed en tevreden uit. Zegt alles.......

• 07 Februari 2007 - 10:03

Arjen:

Dag Els en Eus,
    Ziet er erg leuk en gezellig uit. Vooral die bus van jullie. Ook een indrukwekkend land.Doe de hartelijke groeten aan mijn zus en Ed. Ook namens de oma van Femke.

• 07 Februari 2007 - 16:32

Astrid:

Mag ik even overkomen?

• 08 Februari 2007 - 20:41

4 X M:

Ik sluit me helemaal aan bij André, jullie gezichten zeggen alles wel geloof ik.
    Daarna doe ik mee met Astrid, ik kom er aan! Wow.

Geniet met volle teugen, is het 11e gebod heb ik me laten vertellen.
    Liefs,
    Marion