Voor het eerst regen.....maar niet voor lang. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Voor het eerst regen.....maar niet voor lang. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Voor het eerst regen.....maar niet voor lang.

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

02 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

02-02-2007

Goedenmorgen, het is hier nu 11:05 in Wellington, effe bij het begin weer beginnen. Nadat we Rotarua hebben verlaten was ons volgende doel, Napier, een stad vol met Art-Deco gebouwen en voorwerpen. Wederom een zeer zonnige dag waar we heerlijk hebben rond gewandeld onder leiding van een gids die ons voor anderhalf uur een gedeelte van de stad liet zien met de hoogt punten. Zeer de moeite waard. In de avond een leuk eet cafe opgezocht waar we lekker genoten hebben van een vis maaltijd. (Bedankt nog James, erg goede tip van Napier- rondleiding). De volgende ochtend hebben we een "brekkie", genomen, jawel, lekker zwaar op de maag, Bacon with scrambled eggs en hasbrows, (of zoiets). In ieder geval, een zeer goede bodem voor de volgende trip. Oja we hebben voor a.s. zaterdag de overtocht geboekt van Pickton naar Christchurch, die moet je vrij vroeg boeken, de kans is groot dat je anders niet mee kunt, afijn, daar hoeven we ons geen zorgen meer over maken. Vervolgens zijn we richting Taupo naar Tongariro nat. park gereden, waar we op een hele mooie camping hebben gestaan, maar....waar het voor het eerst heel erg koud was, vooral in de nacht.
We wilden heel graag de berg beklimmen, welke in wederom de film L.O.T.R. werd gerefereerd, Mount Doom. (André, dit is helemaal wat voor jou!!!!) Er zijn verschillende tracks, dus voor ieder wat wils. We wilden graag richting de krater, maar bij nader info, bleek deze niet voor ons weggelegd te zijn. We zijn daar niet geoefend voor, dus maar een stapje terug. Eerst met de ski lift naar 1978 mtr. en daar na lopend naar 2600 mtr. erg koud begonnen aan de trip. En dat viel ons heel erg tegen, op de eerste plaats, natuurlijk geen ge-effend pad, maar rotsen en lava stenen, ten tweede moesten me om de 20 mtr. een pauze in lassen daar we effe waren vergeten dat de hoogt ons parten ging spelen, had gewoon geen adem meer. Maar we werden op het hoogste punt waar wij konden komen, beloond met een giga mooi uit zicht.
Nadat we weer beneden waren aangekomen, wat een stuk makkelijker ging, zijn we `s middags nog een klein route gelopen naar een waterval, erg rustgevend en voor die dag was het wel weer effe genoeg. Door al dat gereis, waren we vergeten om boodschappen te doen, dus moesten we eten wat we nog over hadden....(Sonja Bakker), bami-soep en geroosterd rozijnen brood en een kop thee. Natuurlijk een paar glazen witte wijn en.......slapen. De volgende dag was het echt regen, regen en nogmaals regen. We waren nog van plan om een bos wandeling te doen, maar hebben besloten om meteen door te rijden naar Wellington. Anngekomen met regen, maar nu staat de zon weer aan een strak blauwe hemel en ze voorspellen een mooie dag met veel zon. We zijn met de bus vanaf de camping naar city- center gegaan. In de stad aangekomen, een drukte van jewelste, blijkt dat er vandaag de Wereld kampioenschappen rugby plaatsvinden,"The Best Seven", je ziet over al bont geverfde groepen mensen lopen met van alles aan waardoor het nog gezelliger in de stad is.
We gaan er weer een leuke bezienswaardige dag van maken.....

Groetjes vanuit een zonnig Wellington.

• 01 Februari 2007 - 22:59

4 X M:

Hahahaha, volgens mij is de witte wijn zonder goede bodem naar het bolletje geslagen (of naar de mijne...). Ik zie dubbele foto's.
    Maar het zijn stuk voor stuk weer ansichtplaatjes en d'su de moeite waard om weer te bewonderen.
    Doe Frodo de groetjes.
    Liefs, wij uit H.

• 01 Februari 2007 - 23:48

Co:

mooi!!
    42 graden hier in perth vandaag, vraag me af hoe de negus family de kou gaat overleven, zijn wij echt niet meer gewend. nog 2 daagjes, liefs van ons

• 02 Februari 2007 - 08:57

Tineke Sportel:

heerlijk, jullie verhalen, wat een feestje dat het in Tongariro nat. park goed weer was!!
    mooie foto's, ik krijg heimwee!!
    als je nog tijd hebt: ga in Kaikoura whales zien of met de dolfijnen zwemmen!!!
    ach, alles is goed in NZ, veel plezier.
    Co, goede reis en succes met de klimaat shock!

• 02 Februari 2007 - 10:06

Jezus:

hé daar!
    Ben gepast jaloers...jongens wat ziet dat er allemaal goed uit. Geniet van jullie foto's in de wetenschap wat wij straks mogen. Maar volgende week eerst Kopenhagen.
    smooch

• 02 Februari 2007 - 18:39

Kr=10:

Zo'n groot land, lopen de schapen nog op de weg!!
    Ik ben hier ook,
    LEUKE FOTO'S TROUWENS!
    groet: Friso en Christine

• 02 Februari 2007 - 20:58

Frits (&F&S):

Mooie foto's!
    Je moet vooral niet verder doordenken om het feit dat er uitgebreid verslag wordt gelegd en dat er ook foto's zijn van jullie "hoogte-punt"..... (A dirty mind is a joy forever!)

• 04 Februari 2007 - 10:57

Astrid:

Krijg zin om mijn bergschoenen weer van stal te halen wat een prachtige foto's hoop echt zelf ook een keer
    die kant op te kunnen gaan
    groeten Astrid

• 04 Februari 2007 - 19:43

Petra:

Het is weer erg oogstrelend
    blijft een te gek idee om rond te lopen op de set van lotr.Ben echt jaloers.
    geniet er van en de groetjes van Sus,die vermaakt zich prima.Helaas wordt ze wat zwarter

• 05 Februari 2007 - 02:40

James En Rianne:

Hoi E & E,

Leuk om jullie zo te volgen. Mooie foto's. Mount Doom konden wij helemaal niet zien vanwege de regen.
    Dit zal waarschijnlijk onze laatste bericht zijn vanuit Nieuw Zeeland.
    Wij hebben de laatste dagen weer mooi weer. Hebben ook nog gekayakt in Milford Sound.
    Een echte aanrader, hebben we erg van genoten.
    Ook de route van Wanaka naar Queenstown via de Crown Range route is een aanrader.
    Gisteren nog een wandeling gemaakt in Te Anau. Een stukje van de Kepler track.

nog veel plezier op Zuidereiland.

Gr
    James en Rianne

• 05 Februari 2007 - 18:44

Annemiek:

wauw!!! prachtige foto's,mooie verhalen doen jullie van ons de negus familie de groeten, had geen tijd meer om te mailen, waren een weekendje in drenthe...onze foto's zijn net wat anders.....liefs