Zeer veel adrenaline!!!!!!!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Zeer veel adrenaline!!!!!!!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Zeer veel adrenaline!!!!!!!!!

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

19 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Maandag 19 februari.

Je raad het nooit, Els heeft het gedaan!!!!
134 mtr. hoog en dan een vliegende vrije val. Helemaal opgelaten en de nacht ervoor slecht geslapen, werd `t meisje wakker. Meteen had ze zoiets van....waar ben ik aan begonnen, gelukkig hadden we niet al te veel tijd om er over na te denken, na te hebben ontbeten, althans heeeeel licht te hebben ontbeten werden we opgehaald met een busje, waar nog 17 andere dare devils in zaten. 4 mensen, waaronder ik, zijn mee gegaan, om te kijken. Allemaal een beetje stil en hoe dichter we bij de jump plaats kwamen, hoe stiller het werd. Het werd nog stiller door de chauffeur die de pias wilde uithangen, wat niet allemaal over kwam. Zoiets van: er is nog nooit wat gebeurd, en de bus die ik rij heb ik al in geen 6 maanden gereden, dus....enz. Maar goed, de trip duurde ongeveer 40 min. en deze ging heel erg stijl omhoog op een heel smal pad. Op de plaats aangekomen zagen we in de verte al de gondel hangen boven de kloof die inderdaad heeeeel hoog is, 134 mtr. is wel heel erg hoog. Nadat we allemaal een gordel aan moesten was Els nr. 7 om te gaan springen, de zwaarste mensen eerst, daar het elastiek een beetje op moest warmen. Afijn hoe dichter het moment kwam....hoe drukker Elsje werd, de eerste mensen kwamen alweer naar boven en stonden echt als een rietje te trillen helemaal opgeblazen door de adrenaline, door de heftige house muziek werd dit alleen maar heftiger. Els werd voorbereid en ingesnoerd, waggelde als een pinguin naar het randje, ze had even van, nada....ik durf niet meer, ze moest recht uit kijken en op aftellen als een duik in het water naar voren springen en.......een hele mooie sprong, zoals het hoort, drie vier maal heen en weer totdat ze weer omhoog werd getakeld in zittend positie.
Heel erg stoer en helemaal vol adrenaline kwam het hele grote/kleine meisje weer boven, ben trots op haar. De dag verder zijn we nog effe naar Queenstown gegaan en gewacht op de foto`s die van Els zijn gemaakt van de sprong. In de middag zijn we naar Arrowtown gereden, een heel leuk stadje waar alles nog in de oude sfeer is gebouwd, doorgereden naar Wanaka waar ED Co en Femke al op een hele mooie camping stonden, vlak aan het water. Zondag de volgende dag hebben Ed en ik een boot gehuurd met ons tweetjes en hebben 4 uur lang geprobeerd te vissen, heel mooi weer en een zeer snelle boot, maar geen avond eten kunnen vangen, niets noppes, dus naar de viswinkel en dan maar wat visserslatijn tegenover de dames lopen spuien...De meisjes hebben een "girlsdag", gehad.Vandaag zijn we in Frans Jozef Glacier aangekomen en hebben voor morgen een Helikoptervlucht geboekt, we worden afgezet op de gletsjer en hebben daar een wandeling. Vandaag maar eerst een beetje bijkomen van de rit en de warmte, het blijft erg warm, hopelijk zijn de komende dagen ook zo mooi.....

Mensen, vanuit een heel warm (29 gr.), gegroet en tot.......

E&E&C&E&F..

ps: met Ed gaat het weer wat beter, gelukkig.

  • 19 Februari 2007 - 06:24

    Annemiek:

    Els je bent een superheld!!!

  • 19 Februari 2007 - 07:08

    Kr=10:

    Stoer hoor! Hoef je voorlopig ook niet meer naar de kraker...Veel plezier nog.

  • 19 Februari 2007 - 08:29

    Marion:

    Mens, ik heb de rillingen over mijn lijf lopen. Ik heb ineens onwijs veel respect voor je!! Mij niet gezien geloof ik, brrrr.

    Liefs,
    Ikke

  • 19 Februari 2007 - 09:11

    Menno:

    Echt een hele hele hele hele grote meid die Els hoor. Ik doe het niet na. En ik denk meerder emannen die dat niet na zullen doen. Ik zou ook meer van het visjes vangen zijn met snelle boten.

  • 19 Februari 2007 - 09:20

    F&F&S:

    Dat is een mooie sprong!!
    Een 9.8 voor de afwerking!

  • 19 Februari 2007 - 09:36

    Tineke Sportel:

    Els, stoer wief,.. beetje oud al voor de olypmische spelen,.. maar die heb je ook voor senioren,.. toch?
    Mens, wat een foto's van die sprong,.. geweldig.
    Veel plezier op de gletsjer,.. ik duim voor mooi weer, het is zoooo mooi daar boven!

  • 19 Februari 2007 - 14:51

    Daphne:

    Els, super je bent een koning ik voel me nu helemaal een dwerg je weet wel waarom he.

    Groetjes van Daph

  • 19 Februari 2007 - 15:35

    Martien De Wolf:

    els,
    je moet me echt een keer vertellen wat er allemaal door je heen gaat als je zo'n sprong maakt lijkt me een ervaring die je niet meer vergeet.

  • 19 Februari 2007 - 17:29

    Petra:

    Fantastisch dat je dat durft els.Voor nog geen miljoen ging ik .Heel erg dapper.Zeer mooie sprong.Jammer dat Eus dan weer geen visje vangt voor het eten

  • 20 Februari 2007 - 16:28

    Yvonne:

    Yeaahhhhh, your dream became at last truth.
    Lijkt mij en nachtmerrie!!
    Ik vind je enorm stoer Elsje!!
    Liefs ook van Lobelia

  • 20 Februari 2007 - 18:10

    Astrid:

    Wouw!!! Diep respect.
    Zou ik never nooit aan beginnen denk ik
    Dank voor de lieve kaart
    Astrid

  • 21 Februari 2007 - 14:21

    C En C:

    Goed dat ik het niet van te voren heb geweten, doodeng, met de foto's erbij nog veel echter, knap hoor, stoere dochter, dat je hebt kunnen kijken Eus, spannend hè !!!!! kus Co.

  • 21 Februari 2007 - 18:19

    André:

    HELEMAAL TOP !!!

  • 22 Februari 2007 - 11:00

    Meyke:

    Els, ik ben diep onder de indruk. Misschien moet je gaan schoonspringen......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Eugène & Els

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 74390

Voorgaande reizen:

16 Januari 2020 - 20 Maart 2020

Australië/Tasmanië 2020

29 Februari 2016 - 29 April 2016

Australië 2016

03 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Weer terug op bekend en onbekend terrein..

03 Januari 2012 - 01 Maart 2012

Lang naar uitgekeken!!!

Landen bezocht: