Gewoon effe wennen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Gewoon effe wennen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Gewoon effe wennen

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

24 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

24-01-2007

We zijn nu alweer een paar dagen in Nieuw Zeeland en we moeten je eerlijk zeggen, het is een geweldig land, zeker qua temp. en de natuur. Op dit moment is het rond de 25 gr. maar de 25 gr. die wij kennen uit Nederland is een heel andere, het is een stuk warmer, tegen het benauwde aan, maar over het algemeen erg lekker. De dagen zijn soms wat bewolkt, maar de zon laat zich regelmatig zien. Zondag de 21ste, zijn we naar Russel gereden, waar we een neef, James en zijn vriendin Rianne, zouden ontmoeten.
We hebben `s avonds afgesproken aan de haven van Russel. Russel zelf is een zeer typisch engels plaatsje, met mooie woningen uit voorbije engelse glorie. Heerlijk aan de haven gezeten en wat gedronken, later op de avond hebben we inderdaad Rianne en James ontmoet en hebben in een heel beroemd cafe gezeten, waar trots grote zwaard vissen aan de muur hangen. Een heel raar idee toch, om je neef aan de andere kant van de wereld te ontmoeten, die ook door nieuw Zeeland aan het rond trekken zijn. Na wat gedronken te hebben, is een ieder zijn weegs gegaan. De volgende dag hebben we een klein tripje gemaakt naar "Haruru Falls" en "Trounson Park", waar we een nachtelijke wandeling wilden doen om zo naar de enige echte "Kiwi" te kijken. Nou de Falls waren een beetje veel teleurstelling, dus (bin there, seen it), naar het volgende gereden. Onderweg gestopt bij Ngawha Springs, heet water bronnen, Els dacht, effe kijken en badderen. Je rook ze al van verre, rotte eieren, nadat we een kijkje hadden genomen en iets gewend waren aan de overweldigende geur, toch maar niet het bad geprobeerd, het zag er allemaal een beetje armoedig en vies uit. Dus, instappen en door naar Trounson Park. Komen we daar, is de "night walk", volgeboekt, geen kans meer om mee te kunnen. Helaas, er was ergens ook nog een "Jan van Gend" kolonie, zonder al te veel verwachtingen daar naar toe gereden, we werden aangenaam verrast door de mooie omgeving en de kolonie vogels, een gekrijs van jewelste en een urker visafslag geur. Maar zeer de moeite waard.Vandaag zijn we dus naar Tiritiri Mantangi geweest, vanaf Golf Harbor was het een boot tochtje van ongv. 25 min over een zeer kalme zee. De wandeling over het eiland is zeer de moeite waard en de uitleg die we kregen van een van de vele vrijwilligers over de vogels en de natuur was zeer inspirerend, al met al een zeer leuke dag, leike dingen gezien. Ik wist niet dat Els een vogelaar, zien, op de foto zetten, mens is geworden, maar ze had er veel plezier in om ze op de plaat te zetten.
Voor vandaag is het weer welletjes, het is 18:30 uur en we gaan zo wat eten. Eerst is het borrel time.
Groetjes en tot........
E&E

• 24 Januari 2007 - 08:46

Kr=10:

Lekker ding, die oervogel...Groetjes aan James en Rian als je ze nog ziet.Kus,Kr=10

• 24 Januari 2007 - 10:55

Co:

tja het is ook wel moeilijk om aan de warme water baden van el Questro te tippen he? Wij hebben inmiddels heel wat tips voor het zuider eiland, we tellen af, liefs

• 24 Januari 2007 - 14:50

MMMM:

Wat een mooie foto's en een leuk verhaal. Toch wel weer anders als Australië zeg. Groetjes

• 24 Januari 2007 - 16:28

Astrid:

Ik lees met veel plezier jullie belevenissen en ben soms wat jaloers geweldig dit allemaal mee te kunnen maken.
    Geniet nog heel veel dagen
    Astrid

• 24 Januari 2007 - 18:56

Tineke Sportel:

heerlijk om een beetje mee te reizen met jullie, ik herken natuurlijk alles, wat jammer dat de kiwi tour vol zat.
    ja,...jan v genten bij muruwai beach, ik ging er regelmatig voor de lol naar toe, die huizen daar ,prachtig,... geniet verder,dank voor jullie verhalen.

• 24 Januari 2007 - 18:58

Tineke Sportel:

ohja, probeer de hotwater springs op coromondel oostkant als je daar komt!!!!

• 24 Januari 2007 - 21:02

Helga:

wat een prachtig plaatje van je aan de ontbijt tafel Els, alsof je een Britse schrijfster bent en aan je volgende boek bezig bent! Heerlijk Geniet samen.

• 25 Januari 2007 - 18:17

Cen C:

Lieve globetrotters. Hele andere verhalen, als uit Austr. geweldig!! Enig dat jullie James en Rianne ontmoet hebben, heb meteen Jessie gebeld, ze had al een sms van James gekregen.Wij volgen jullie,hier alles goed, kus CenC.

• 26 Januari 2007 - 13:57

Karin Van Zijl:

Goh, wat een fijne verhalen en wat een mooi land. En dat mooie weer, ben een beetje jaloers wel. Geniet ervan samen!
    Groeten