Australië/Tasmanië - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Australië/Tasmanië - Reisverslag uit Perth, Australië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Australië/Tasmanië

Door: Els en Eugène

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

30 Januari 2020 | Australië, Perth

Het is inmiddels 16:00 in de middag en hebben een eerste tripje gemaakt naar een ondergrondse grot. De temperatuur is inmiddels gestegen naar 33gr.
Maar eerst onze vlucht en aankomst naar Australië.

Erg vroeg opgestaan na een natuurlijk veel te korte nacht, te laat naar bed. Toch voelen we een beetje de gezonde spanning die ons parten speelt. We vliegen via Bali- Den Passar, door naar Perth Australië. Na de tussen stop op Bali, waar we uit het vliegtuig moesten en gelijk weer moesten instappen, in het zelfde vliegtuig???? Ach, ff de benen strekken, zijn we een paar uur later geland op Perth International Airport. Glimlachend kijken we elkaar aan, eindelijk weer terug, het voelt goed en vertrouwd aan, ook het lange wachten bij de border control, het maakt allemaal niet meer uit. Wel even in de rij moeten staan, omdat we wat aan te geven hebben, pindakaas, ach je weet maar nooit, maar geen problemen hoor, de mw. moest zelfs even lachen, zelfs geen moeite gehad met m’n medicijnen.

Eènmaal door de douane, zagen we Co al staan, die ons zou ophalen vanaf het vliegveld. Heerlijk haar weer terug te zien. Tassen en koffers inpakken in haar Toyo, (Zo noemen ze hier een Toyota), en niet zo’n klein bakkie zoals wij die kennen, maar meteen een 4x4 grote bak waar je een hele familie meteen in kwijt kan. We zijn meteen doorgereden naar het auto verhuur bedrijf, alwaar onze camperbus klaar zou staan. Daar aangekomen is het altijd een verrassing wat voor model en “special painting “, er voor ons klaar staat. Ook is het wederom een dingetje en weer wennen aan het links rijden, het stuur aan de andere kant en vooral het nemen van de rotondes, linksom. Ach, eigenlijk was dat na tien minuten alweer zo vertrouwd. Achter Co aangereden naar hun huis, daar aangekomen stonden Ed, Femke en Annika ons op te wachten. Die middag even lekker aan gerommeld en s’avonds heeft Ed de BBQ aangestoken. Na het eten nog even na geklets en vroeg naar bed gegaan, daar we de volgende dag al redelijk vroeg zouden vertrekken naar een camping in Yallingup, ongeveer 250 km vanaf Perth. De kinderen van Co en Ed, hadden dat weekend, een soort van regio wedstrijden op het strand waar ze meededen aan zwem en surfboard wedstrijden. Een paar heerlijke dagen gehad waar we veel nieuwe mensen ontmoet hebben en meteen een leuk contact mee hadden. Alles ging zo gemoedelijk en zo vanzelfsprekend, dat het leek alsof we de mensen al jaren kenden. Heerlijk.

Na een paar heerlijke dagen aan het strand, waar ieder gewoon zijn ding kon doen, van wandelen langs het strand, een bezoek naar een wijngaard, zwemmen in de zee of naar een hele mooie Cave vlak in de buurt, was het weer tijd om terug te gaan naar Perth, waar we de volgende dag de camper-bus in moesten leveren en daarna meteen door naar het vliegveld, om aansluitend door te vliegen naar Tasmanië.
We gaan Co, Ed en de kinderen op onze terugweg nog zien, maar nu eerst onze trip naar Tasmanië. We verblijven de eerste paar dagen in Hobart, in een Ibis hotel en gaan daar de stad en omgeving verkennen, voordat we ook daar een camper-bus gaan huren, om het eiland te door kruisen.
Nu eerst maar Hobart eens goed bekijken .

• 02 Februari 2020 - 13:25

Heb er maar 1 woord voor:

JALOERS

• 02 Februari 2020 - 14:04

Menno:

Weer mooie foto's en een mooi verhaal :)

• 02 Februari 2020 - 15:40

Marij:

Geweldig om allemaal te volgen. En dan nog tijd over om de tennisfinale te kijken! Blijf lekker genieten. Kus uit Loon.

• 02 Februari 2020 - 19:11

Marion:

Prachtig weer, dank! x

• 02 Februari 2020 - 21:36

Ina:

Leuk om te lezen Eugene

• 03 Februari 2020 - 11:19

Daphne:

Weer zo verschrikkelijk leuk om jullie belevenissen te volgen.

• 05 Februari 2020 - 11:26

Joyce :

Heerlijk zeg!!

• 06 Februari 2020 - 21:05

Mieke:

dank voor jullie nieuwsbrief we volgen op afstand en zijn stikjaloers!

Verslag uit: Australië, Perth

Australië/Tasmanië 2020

Een nieuw avontuur en een weerzien met ons geliefde land en vrienden.

Eindelijk, na vier jaar sparen van dagen en de benodigde financiën gaan we weer op reis. We verheugen ons op deze reis al ettelijke maanden, al hoewel we met Argusogen de ontwikkelingen nauwgezet volgen via de media, wat betreft de verschrikkelijke bosbranden die nu gaande zijn, juist in dat deel van die streken waar we onze vakantie gepland hebben. We hebben nog geen negatief reisadvies te horen gekregen, dus we gaan er van uit dat we over twee weken kunnen vertrekken. We wachten het rustig af.

En dan vliegen de twee weken zomaar om, gaan we morgenvroeg al richting Schiphol, nu de laatste papieren regelen en het huis netjes achterlaten.
We drinken vast een vakantie borrel en proosten op een goede vlucht en vakantie. Nog van de "handige", kleine slotjes gekocht, voor om je koffer goed af te sluiten. De beschrijving op de achterkant van de verpakking, hoe een code in te stellen, is goed te lezen...niet dus en als je een foutje maakt heb je 300.00 combinaties om uit te proberen, het slot te openen.
Krijg het al op de heupen, als ik die waarschuwing lees, het moet dus in èèn keer goed in geprogrammeerd worden, anders kan je hem meteen weggooien. Toch maar een paar maal geprobeerd, geen zin om in Singapore of Tasmanië met een, niet te openen koffer te zitten.

Goed, de "gezonde", spanning neemt wel wat toe, maar de ongelooflijke zin om weer terug te gaan, maakt dat we beiden met een dikke glimlach zo proberen te slapen.

Lieve mensen, we houden contact, tot gauw.