Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Eugéne & Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

03 Maart 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Donderdag 3 maart,

Dag allen, hier het tweede schrijven, van onze belevenissen richting Australië. We hebben een tussen stop gepland in Maleisië en wel in Kuala Lumpur.
Onze reis was begonnen op 29 februari, een reis waar wij al vier jaar naar toegeleefd hadden. We hadden al veel informatie ingewonnen over, hoe we deze reis zouden inplannen en wat we allemaal wilden gaan zien en doen.
Vooral Els, die heeft de planning op zich genomen, door veel info via het net en via folder materiaal op te zoeken. Wederom is het een hele mooie reis geworden, al is het nog maar op papier. Het is voor ons de 5 de maal dat wij naar dit wereld deel gaan en velen weten dat wij een beetje veel verknocht zijn aan Australië en de landen daarom heen. Zoals een ieder weet, die een reis gaat plannen, zijn de voorbereidingen al erg leuk. Zo ook bij ons het geval, heerlijk er over te kunnen dagdromen en mijmeren.

Maandag 29 februari zijn we om 12.00 vertrokken met de bus en trein naar schiphol, nu voor het eerst, zonder op onthoud of vertraging, alles verliep gladjes,...... ongekend.
Alleen al met je rugzak/koffer richting de vertrekhal lopen en ondertussen de bekende geuren van kerosine vermengd met koffie, bier en andere zoetwaren, bracht bij ons weer een dikke smile op onze gezichten.
Ook het steeds weer opkomende gevoel van: hebben we alles wel bij ons, hebben we niets vergeten, hebben we alle reisbescheiden en de alleen maar uitgeprinte briefjes, waaruit moet blijken dat we reis/vlucht hebben geboekt?
Dat het Internet op deze manier werkt...ongelovelijk, nog steeds.

Nadat we onze bagage in hadden gecheckt, hebben we alle tijd om nog rond te snuffelen in het Tax Free gedeelte, altijd leuk.
Ruimschoots op tijd eerst naar Londen Heathrow gevlogen en niet kort daarna doorgevlogen naar Maleisië. 10 uur vliegen blijft voor mij toch een crime, het slapen in zo'n te kleine ruimte is niet aan mij besteed. Daar in tegen, zet Els neer, waar ter wereld, in een stoel, op de grond of in een boom...het slaapt.....en niet zo'n beetje. Ach....en ja, ik ben daar nog steeds jaloers op. Ik was dan ook erg blij dat we weer vaste grond onder onze voeten voelden.
Dat we een tussenstop hadden gepland, nu in Kuala Lumpur, hebben we met opzet gedaan, daar we de vorige keer de tussen stop in Hong Kong hadden en die was ons erg goed bevallen ivm de Jetlag. Nu dus in Kuala Lumpur, en wauw wauw, wat een mooie stad!!! Wat we beiden helemaal vergeten waren is dat we geen rekening hadden gehouden met warmte, zo gauw het vliegtuig aan de grond stond, van boord mochten en via de douane naar buiten liepen, werden we "toedegekt", door een verstikkende deken, warm, erg warm, heel erg warm. Het was +6, toen we uit Nederland vertrokken, tel daar opeens 32 graden bij op.......Hoe voel je je dan......Els en ik keken elkaar aan.....waar is de airco???? Opzoek naar een taxi en na een ritje van een klein uur, waren we opeens bij ons onderkomen voor de eerste vier komende dagen.
Weer werden we verwacht. ...Dus boeken via Internet verloopt prima.
We hebben nog een paar uitstapjes gedaan naar bezienswaardigheden, maar toch zuigt de warmte alle energie uit je, zodat we een niet meer dan èèn bezienswaardigheid konden plannen. Vooral als We naar de Batu Caves zijn gegaan met 270 treden......een hele natte rug dus.

Nu we bijna vertrekken uit Kuala Lumpur moet ik zeggen, die warmte zuigt alle energie uit je, daarbij die vlucht van 10 uur, nu pas hebben we het idee dat we een beetje in ons ritme komen.
We zitten op dit momentpal onder de Petronas towers en kijken naar een water lichtschouw, die hier standaard, elke avond, te zien is.
Els voelt zich helemaal weer thuis in de Efteling....
We drinken nog een wijntje en besluiten naar de kamer te gaan. Alles verzamelen en in pakken.
Morgen weer vroeg op en dan door naar Perth, Australië.

We kijken er naar uit.
Tot de volgende keer....E&E.

• 03 Maart 2016 - 16:02

Mariette:

Waarvoor wij in zuid Frankrijk wonen is me niet helemaal duidelijk!Hagel regen Wind koud ,en dus vooral heel koud!!!In ons volgende leven gaan we meteen naar Australie,lijkt me echt beter.En in dat weer b egroeven we vandaag onze Pippa ,ze was pas anderhalf jaar oud, maar sinds een paar dagen vallende ziekte aan vallen,we hebben maar snel besloten want ze had ook al een anti imuun probleem, ze was nu nog goed en heeft een leuk jaar bij ons gehad; Jammer kunnen we weer opnieuw beginnen,Goede reis verder en we zijn weer nieuwsgierig!Veel liefs van Mariette en Henk

• 03 Maart 2016 - 16:54

Kr=10:

Ha vakantiegangers. Tja, die Batu Caves, ben ik vorig jaar nog met Friso geweest.
    Met die stinkapen

• 03 Maart 2016 - 16:56

Bote :

Leuk om jullie reis weer op zo'n manier te kunnen volgen. En wat een mooie foto van de Petronas Towers. Goede reis alvast naar Australie. Gr. Bote

• 03 Maart 2016 - 18:47

CenC:

leuk verslag...hier koud 6 graden...wel dezelfde zon. Eindelijk dan AUSTRALIE...geniet ...mamxxx

• 03 Maart 2016 - 20:03

Meyke:

Heerlijk dat ik een beetje mee mag reizen. Geniet en blijf veilig xxx

• 03 Maart 2016 - 20:42

Menno:

Mooi daar hoor, is al weer een tijdje geleden dat wij daar geweest zijn maar de leuke herinneringen komen terug :) Weer helemaal bijgekomen van de Jet Lag?

• 04 Maart 2016 - 10:05

Daphne:

Heerlijk weer om jullie te volgen!!! Ik geniet stiekem een beetje met jullie mee

• 04 Maart 2016 - 13:56

Freek:

Leuk verslag.
    Hele mooie foto's!
    Vooral Els met een rode tafelkleed over haar heen. Lekker warm....
    Gedraag je.

• 04 Maart 2016 - 14:23

Ria:

Hallo luitjes

Leuk om zo mee te kunnen reizen.
    Ik kijk al uit naar het volgend verslag.

• 05 Maart 2016 - 15:57

Marleen:

Onwijs veel plezier en ik geniet gewoon een klein beetje mee. Enjoy de tijd bij Ed & Co en de meiden! Groeten daar, Xx