Weer terug naar huis. - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Weer terug naar huis. - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Weer terug naar huis.

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

16 September 2011 | Italië, Garda

16 sept. Weer richting huis.

Wat cliché, "aan alles komt een eind", maar wat een waarheid weer, al willen we er eigenlijk niet aan denken. Het is kwart voor zes in de namiddag, nadat we vandaag nog overgoten werden door grote hoeveelheden zon en wederom heerlijk hebben liggen dobberen op en in het Garda meer, zitten we nu, fris gedoucht en ingevet, lekker aan een glaasje koude witte Italiaanse wijn.
 Zal maar zeggen, zo'n slobber wijn, waar van je zonder dat je het door hebt, erg vrolijk van wordt, daarom met mate, want we gaan vanavond nog naar Bardolino. Onze laatste avond hier, die gaan we afsluiten met een klein hapje aan de kade, vonden we de vorige keer ook erg gezellig.

Ja, morgen aanvaarden we de terug reis, al doen we het rustig aan, w.s. gaan we twee tussen stops maken, alvorens we Nederlands grensgebied overschrijden. De eerste in Oostenrijk en de tweede in midden Duitsland. De zelfde plekken als op de heen weg.
Als we terug kijken op deze heerlijke warme vakantie, hebben we het eerlijk gezegd, helemaal super gehad. Normaliter zijn onze vakanties ietwat uitdagender en willen we graag wat ondernemen en zien. Dat was in eerste instantie ook de planning, wilden ook niet zo heel ver gaan daar we graag de honden mee wilden nemen, maar jullie kennen het belangrijkste argument, we wilden wel de zon die we zo erg gemist hebben, tja, dan hoef je niet zo erg lang na te denken. En we hebben het zeker getroffen, temperaturen, plaatselijk rond de 30gr. Het water heerlijk koel en de drankjes daardoor, nog lekkerder. Ook het buiten bbq-en en lang in de avond buiten zitten, genieten van de stilte, zijn belangrijke elementen, die we in Nederland alleen maar begin mei hebben meegemaakt en dat alles bij elkaar maar dikke twee weken?

We zijn verre van ontevreden, in tegendeel, maar het is wel frappant te horen hoe snel je iets het uiterste vind, in Nederland klagen we steen en been over de verregende zomer en de geruisloze overgang van lente naar herfst. Wij waren nog onderweg van Oostenrijk, richting Italiaanse grens, hozen deed het, we kwamen al uit zo'n klimaat, maar hoe verder we Italië binnen reden hoe vrolijker en aangenamer het werd en de vooruitzichten waren veelbelovend. Net zo snel verbeterde ons humeur, maar ook meteen weer het klagerige, "tjeemig wat warm","loop niet zo snel, het gutst me van m'n rug". En weer is het niet goed. Je past je aan en merkt dat je ook door de warmte een "kort lontje krijgt". Ach, dan denken we weer aan jullie in Nederland, dan verschijnt al snel weer de lach en prijzen ons weer gelukkig, "wij klagen niet"!!

Morgen dus de terug reis, de vakantie is dan nog niet helemaal afgelopen. In Nederland gaan we "of all places", in Lunteren, op een camping staan, daar onze goede vrienden, met kinderen, uit Australie overgekomen zijn en verblijven in een vakantiehuisje aldaar. Wij blijven een aantal dagen, om de 4 en een half jaar, die we elkander niet gezien hebben, bij te beppen. We hebben er heel veel zin in, ook hoe de kinderen zijn enz. Het grappige is, dat we begin januari, 2012, hen wederom terug zien, maar dan in Australië. Maar daar een andere keer over.

Voor nu dus arrivéderci,  hopelijk vonden jullie het waard om op te hoogte te zijn van onze belevenissen. Wij vonden het leuk om jullie mee te laten genieten.

Liefs en tot een volgende keer.
Els & Eugéne..

ps: de laatste foto's volgen nog als we thuis zijn.

• 17 September 2011 - 10:48

Andre:

Zeker leuk om jullie reisbelevenissen en -gedachten mee te lezen E&E.
    De foto's komen nog wel, ook leuk om te zien
    Zo erg is de thuisreis ook weer niet, op naar een hereniging met Co en familie :)
    (ook weer een weekje met de camper?)

• 17 September 2011 - 11:11

Lucia De Vries:

Super leuk jullie verhalen te hebben gelezen.
    Een hele goede terugreis, die ook nog wel even
    duurt zo te lezen!! Geniet ook daar nog maar lekker
    van en gezellig bijkletsen met de vrienden van
    down under! Tot gauw! Liefs, Lucia

• 17 September 2011 - 12:22

Freek En Femke:

Goede reis!
    Veel plezier met Co en Ed.

Groetjes uit Oisterwijk.

• 17 September 2011 - 18:02

Daphne:

Lieve E & E

Wat is het weer snel gegaan ( Els ik zie ons nog op de borrel haha).
    Een goede terugreis en nog veel plezier in Lunteren.

Liefs Daph

• 18 September 2011 - 07:47

Broer Jan:

Ik vond het leuk om te lezen allemaal. Geniet van het staartje van jullie vakantie. Elly en ik zijn een weekend in Groningen. Opa en oma passen op kids in Almere. Dus ook voor ons alle rust, wij genieten daar van. Liefs, j

• 18 September 2011 - 17:44

Joke:

Jullie zijn al ver gevorderd wat betreft de terugreis of misschien zijn jullie al in Lunteren.
    Ik wens jullie nog fijne dagen op de camping en sterkte met het weer. Misschien valt het komende week nog mee.
    liefs en tot gauw, Joke xx

• 19 September 2011 - 16:13

Jullie Moeder:

net terug van een weekendje oppassen bij Jan en Elly.
    Goede terugreis, groetjes aan Co en ED. De verhalen horen we wel op de foon Els.
    Liefs mam.

• 19 September 2011 - 19:43

Anja Staal:

Ziet er weer erg gezellig uit! Héérlijk dat mooie weer...het zonnetje - de wijn !! Eindelijk voor jullie ook een vakantie met een zonnetje! Groetjes, Anja
    Ps. nu pas zie ik waar ik kan reageren op jullie berichtjes...maar beter laat dan nooit(?)