Bardolino..... - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Bardolino..... - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Bardolino.....

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

12 September 2011 | Italië, Garda

Inpakken en.....de halve camping vertrekt.

Vanmorgen om half 8, wakker geworden van de nog vroegere vogels, die ook van plan zijn te vertrekken. Gestommel,  gepraat en een huilend kind dat niet doet wat de ouders willen, vooral als pa en ma, zorgvuldig alle bagage aan het inpakken zijn en sowieso al wat nerveus en sjaggie zijn, omdat niet alles meer past en ze dingen niet meer kunnen vinden. Ook wij maken aanstalten om de camper plaats te verlaten, ontbeten met een croisantje en een bak yoghurt. terwijl een ieder in de weer is, doen wij het kalm aan en ruimen de boel rustig op en binnen 3 kwartier staat de camper er klaar voor vertrek bij. Wij gewassen en gedoucht en na een laatste blik over deze kant van het Garda meer, vertrekken we naar Verona, effe nog tanken en boodschapjes doen. Route uitgestippeld en gaan, niet over de tolwegen, maar over de nationale wegen, scheelt maar een minuut of 10 en we hebben de tijd aan ons zelf. Campertje ronkt er aardig op los en de temp. stijgt alweer, na ongeveer een uurtje rijden, zetten we de camper neer, in Verona, op een speciaal daarvoor aangelegde camper plaats. Deze bied plaats voor 38 campers en bij aankomst staan er al een stuk of 20. Hoge bomen zorgen voor voldoende schaduw en het is een kleine wandeling van 30 min om in het centrum van Verona te komen. Niet slecht gedaan om deze plek zo dicht bij het centrum te plaatsen. Na wat spulletjes te hebben gepakt, gaan we richting het centrum en natuurlijk naar het balkon van Romeo en Julia, we zijn hier jaren geleden geweest en kunnen nu nauwelijks iets van herkenning terug vinden, natuurlijk, (op zaterdag), een overweldigende mensen massa, maar de winkels, het is alsof de P.C. Hoofdstraat, hier zijn intrede heeft gedaan, alles wat maar een beetje naam heeft, moet hier w.s. een vestiging hebben, Gucci, Prada, Louis Vutton, Breitling enz. enz. Natuurlijk ook heel veel uitgebreide terrassen rond om een auto vrij plein, waar op dat moment een zeer uitgebreide show/ parade plaats zou vinden van de policia, die om de zoveel jaar hier aandacht aan besteed. Een fanfare te paard, ruiters in zowel huidige uniformen en uniformen uit vervlogen tijden, oud gedienden die elkaar al jaren niet hebben gezien en elkaar met een brede glimlach, en met veel lawaai begroeten. Het is een heel familie gebeuren, de vrouwen zijn ook mee gekomen, ze hebben een shawltje om met daarop het logo van het corps waar hun man heeft gediend, terwijl de mannen allen de zelfde kleur polo aan hebben, met links op hun borst een logo, met veel goud en kleur, van hun corps. Erg trotse mannen die werden toegesproken door w.s. zeer belangrijke, hoge personen. Ook was er op het plein een tentoonstelling van de voertuigen  die de politie gebruikt en gebruikt heeft in al die jaren. Meestal Fiat's en Alfa Romeo's, maar wat wel heel bijzonder en heel veel bekijks had, was een Maserati waar je alleen maar van droomt en dan in de kleuren van de politie, wit/ licht blauw. Er stonden ook agenten naast, jawel, ontzettende macho's. Alles wat daar een uniform aan had was toch wel een beetje erg macho, ach dat hoort hier nu èènmaal. Erg leuk om mee te maken. Verder met onze speurtocht naar "het balkonnetje", niet zo moeilijk hoor, er lopen veel mensen die kant op en na een min. of 10, "aanschouwden we de binnenplaats met het balkon en de driehonderd toeristen, (hé, wat zijn wij ook al weer), die ook een glimp wilden zien van het geheel. Erg opvallend is toch wel, dat er op elk stukje steen, cement, hout, staal of waar je maar op kan schrijven, namen, hartjes, initialen in wat voor taal je maar kunt bedenken, staat geschreven of gekrast. Miljoenen stellen/ verliefden hebben hier hun sporen achter gelaten. 15 jaar geleden waren wij hier ook en hebben in een hoekje onze initialen, met stift geschreven en ik heb ze weer gevonden!! ("En verliefd keken we elkaar aan"). Gauw deze mensen massa verlaten en op zoek naar een terrasje voor een koud glas wijn en een lekker biertje en....mensen kijken. Na een poosje weer terug gelopen en op zoek naar een ander terras, daar we toch wel wat trek kregen, het was onderhand al tegen 19:00 uur. Waren op tijd daar heel Verona om die tijd gaat eten en er nadat we een plaatsje hadden gevonden, binnen een mum van tijd, geen plek meer was. We hebben heerlijk gegeten en gedronken en het afgesloten met een latté en cappuccino. Onder tussen was de temp. wel met 3 gr. gezakt naar 27 gr. Toen we ook bij de camper aankwamen en naar bed wilden, kon je voorstellen, dat het niet erg lekker was in ons stulpje. Midden in de nacht wakker geworden van een warme, kleffe benauwende hitte, zonder een zuchtje wind. Dus deze nacht maar snel vergeten.

Reis- groetjes, Els & Eugé.

• 13 September 2011 - 06:28

André:

Wederom een top-verslag. Jullie schrijven erg leuk, ik kan de reis helemaal 'meebeleven' en geniet van jullie verslagen. La vita e bella.

• 13 September 2011 - 08:06

Freek En Femke:

Hoi vakantiegangers,

Andre heeft gelijk. Leest lekker weg jullie verslag.
    Wel een duur reisje zo; Els iets van Gucci, Prada, Louis Vutton en Breitling.....
    En Eus die Maserati in de kleuren wit/ licht blauw.

Dag Romeo en Julia veel plezier daar.

• 13 September 2011 - 09:04

Hoi Eus En Els:

Gezellig weer hoor jullie hele verhaal! Warme dagen en nachten is wat, maar hier regent het met enige (ahum) regelmaat en staat er heeeeel veel wind, dus de kastanjes vliegen uit de bomen...herfst is coming! Geniet maar lekker van jullie relax-te leventje daar!! Veel liefs, Lucia X

• 13 September 2011 - 10:24

JeZus:

hé broertje en schone zus,
    leukleukleuk, mooimooimooi, lekkerlekkerlekker. Dat is pas leven! en blijf het ook maar even zo door doen. Hier alles best, bij ons geen aardbeving, geen hagel en regen. Wel veel wind, kan de was alleen maar goed van drogen, en een beetje zon en achter het glas is dat best lekker. Inderdaad de kastanjes en eikels vliegen je langs je oren en donderen op je kop (doet best wel pijn) maar jullie reisverslag maakt veel goed. En tante Ko, ook wij drinken op ieders gezondheid en dat bevalt heeeel goed, dus dat blijven we voorlopig ook maar doen. Proost!
    liefs, Frans en Sonja

• 13 September 2011 - 15:07

Menno:

Mooi verhaaltje weer hoor. Goh wat is die vakantie al weer lang geleden. Als ik dat zo lees heb ik weer accuut zin in vakantie. :) Mis alleen de fotootjes ;)