Effe bijwerken - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Effe bijwerken - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Effe bijwerken

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

09 September 2011 | Italië, Garda

8-Sept.

Weer zo'n dag waar we in Nederland van gedroomd hebben. We werden wakker met wat geroezemoes op de achtergrond. Langzaam ontwaakt een ieder voor wat ze willen doen.  Wij staan loom op en Els kwam op het idee om in een plaatsje vlakbij, naar een (grote), markt te gaan. Eerst ontbijten, gewoon een bruin broodje met kaas en een lekkere bak koffie. We wilden eigenlijk met de boot over, maar bij navraag gaat er helemaal geen boot naar waar die markt was, dus ff de camper inpakken en niet veel later zijn we vertrokken naar " Toscalano Maderno", wel 25 km verder op. De markt duurde tot 13:00 uur, we waren er om 10:30, dus ruim de tijd om over de markt te struinen. Het bleek een hele lange straat te zijn met bijna alleen maar kleding, "echte" krokodil lederen tassen en riemen en een assortiment waar de Action in Nederland jaloers op kan wezen. Tafellakens sokken en haakwerkjes, in de kleuren uit 1960, met printjes waar je acuut de neiging krijgt om hard door te lopen. Maar.....het is wel gezellig, het was niet te warm, 26gr. wel bewolkt, goed weer om zulke dingen te ondernemen.(Helga). Heerlijk  de tijd genomen om weer terug te keren naar Moniga del Garda, camper weer op de plaats gezet en bijgekomen onder de luifel van een (inspannende), middag. Het is nu net 21:00uur geweest, net klaar met het eten, beetje èèntonig, weer een bbq. Lekker gekruid vlees met salade van Els en kartoffel salade uit Duitsland. Helemaal niks mis mee en dat allemaal buiten. De buiten temp. is gezakt naar 22gr. Naast de camper zijn een aantal Duitse kinderen helemaal into Harry Potter. We horen al enkele avonden hele verhandelingen over "Hermelien", Ron Weasly, Voldemort en Griffendor. En dat allemaal als of je naar een na gesynchroniseerde film luistert.  Wel grappig hoor. Net een bakkie koffie gekregen, zitten nog buiten en horen een Italiaanse, zoals gewoonlijk, luidruchtig de dag door te nemen, tenminste, dat denken we. We "moeten", zometeen een streek witte wijn proberen, erg vervelend. Maar dat vinden we niet zo erg.
Toch redelijk op tijd naar bed gegaan, moeilijk in slaap gekomen met die hitte. Alles wat maar raam heet, staat open, maar verkoeling, hmmmm, nada.

Eigenlijk zijn we al een dag verder nu, het is 9 sept. Vandaag zijn we vroeg naar Sirmione, met de boot, (dit x wel), gevaren. Het zou vandaag rond de 30gr. + worden. Inderdaad, bloedje heet, maar zoals een goed toerist betaamd, met camera en kaart, kom je een heel eind. Zonder dollen, het was echt heel erg warm, niet te hoeven denken, " wat moet ik nu weer aantrekken", niet moeilijk doen, korte broek en T-shirt, fles water mee en gaan. Ongeveer na 20 min. varen,  hebben we aangemeerd, hordes toeristen doen wat wij ook doen, (of was het anders om), lopen naar het kasteel/ fort, rondje lopen en foto's genomen, souvenirwinkels bekijken en ons hebben vergapen naar de bonte stoet toeristen, die zich massaal storten op de souvenirs en bij aankomst de giga grote vitrines, waar ze alle soorten heerlijk schepijs verkopen, in smaken waar ik het bestaan niet van wist, cq, de smaak niet een 's kon vertalen, wat er op het kaartje stond. Dan maar gewoon kokos en panacotta, erg lekker. Nadat we een deel van het schiereiland bezocht/ bewonderd hadden, was het tijd geworden voor de lunch, natuurlijk komen 3/4 van de toeristen op het zelfde idee en om één of andere reden, willen ze allemaal onder een parasol, cq afdak, maar wel in de zon?? Wij hebben een heel rustig tafeltje gevonden, onder een verkoelende fan, met fris water en een groot bord met verschillende soorten ham, broodjes en....natuurlijk wilde Els als drankje wat nieuws proberen, "Campari-Sprite", een fel oranje gekleurd drankje in een groot wijn glas, hmmmm, anders, het smaakt apart. Het drankje op het schier eiland!!! Geef mij maar een hele koude..... De lunch was verder erg lekker en we hebben ons getrakteerd op een heerlijk toetje, ijs die we op de heen weg al hebben zien liggen. Rond 17:30 uur met de boot weer terug naar Moniga. Meteen naar het strand en een duik in het water, heel erg lekker! Nu zitten we voor de camper, m'n schoonmoeder zou zeggen, " het is tril tijd", en daar houden we ons héél strikt aan. (ps: tril tijd houd in, dat een extremiteit, hevig begint te trillen, als het verlangt naar alcohol), namens mijn schoonmoeder). We genieten van de heerlijke temp. en de geluiden om ons heen, van mensen die net een pizza met een diameter van 70 cm proberen te verorberen. Wij gaan gezond doen, brood met soep en sla. We hebben vanmiddag al uitgebreid gegeten. Morgen vertrekken we naar Verona. Zijn we eerder geweest, maar we willen er graag nogmaals naar toe.

Groetjes en tot schrijfs.
Els en Eugè.

• 11 September 2011 - 11:00

Bote Ter Steege:

Dat klinkt allemaal erg relaxt Eugène. Ik mag toch hopen dat je voor je Elsje een "echte" krokodillentas hebt gekocht?

• 11 September 2011 - 11:10

André:

Wat een rotleven en afzien met dat weer...... :)

• 11 September 2011 - 11:27

Yvette V.d. Berg:

dag schatties, wat hebben jullie het toch slecht!!! en maar genieten. je mist hier qua weer niets. lijkt wel herfst. wat je wel hebt gemist is appelpop. erg leuk. kom volgend jaar maar lekker camperen op de oprit bij ons. nog veel plezier. liefs van ons

• 11 September 2011 - 12:39

Marion:

Klinkt alsof je dat touwtje tussen camper en wolken dan toch echt hebt doorgeknipt? Blijktbaar wel want ze zijn met een vaartje naar hier gekomen.
    Veel plezier nog smakelijk eten en proost!
    liefs

• 11 September 2011 - 12:46

Meyke:

Erg akelig allemaal. Geniet ervan!

• 11 September 2011 - 13:21

Lucia:

Hoi Eus en Els,

Wat gezellig om jullie verhaal weer te lezen! Heb gelijk even mijn foto-album van de afgelopen zomervakantie gepakt om weer even dat heerlijke gevoel terug te halen van varen op het Gardameer. Wij waren ook naar Sirmione gevaren (nou ja, gevaren...gespeed met de speedboot) en dat lijkt nu alweer zo´n eeuwigheid geleden. Kan me dus helemaal voorstellen waar jullie nu dus zitten en hoe het allemaal "werkt". Oh en dan even lekker over zo´n markt slenteren, heerlijk!! Echt super genieten hoor!! Dan lees ik jullie verhalen van lekker relaxed lunchen, lekker ijsje pakken, weer voor je camper wijntje...wat een zaligheid!! En hier spettert het nu...bah!! (ja,ja het is nu echt "goed" verdeeld hoor: wij in de regen en jullie in de zon) Gisteravond hebben we een ongelooflijk onweer gehad boven Utrecht, echt niet normaal, wat een knallen!! Ook zijn we deze week nog "opgeschrikt" door een aardbeving in Nederland. Tom had het gevoeld (die lag in zijn bed) en Paul reed met de auto en dacht dat er met de auto iets aan de hand was...hoorden we later dat er een aardbeving was geweest! Niet te geloven! Nou lieve schatten, geniet nog maar heeeeeeerlijk van het italiaanse leventje want voor je het weet is het alweer voorbij...Dikke kus voor jullie allebei! Liefs, Lucia P.S. Ook van Paul de hele hartelijke groetjes!! X

• 11 September 2011 - 17:02

Je Schoonmoeder:

Ik zie wel dat jullie ons goede voorbeeld iedere dag volgen, houd de triltijd in ere is heel gezond,
    waren er ook leuke tafelkleden op die markt????
    Geniet nog maar even van het weer want hier is het prut.
    Bedankt voor het leuke verslag
    liefs uit loon, mam.

• 12 September 2011 - 11:10

Gerda:

Hoi hoi klinkt allemaal vreselijk maar heerlijk genieten daar. Wij gaan morgen naar frankrijk dus even geen mailtjes meer. Wij spreken elkaar en veel plezier daar.

• 12 September 2011 - 19:24

Broer J:

Klinkt allemaal erg goed. Wij zitten hier in de herfststormen, wisten niet dat je half september nog zo van een zomervakantie kon genieten. Doen julli goed. Heel veel plezier gewenst. Groet, j/e/r/f/j