Onze tweede dag. - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Onze tweede dag. - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Onze tweede dag.

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

06 September 2011 | Italië, Garda

Maandag 5 sept.

Redelijk vroeg wakker, 04:30 uur, tenminste ik, (Els ligt nog op twee oren), hoorde namelijk een heel bekend geluid. Het ritmisch tikken van de regen op de camper en niet zo'n klein beetje ook. Wederom kwam het vannacht met bakken uit de lucht en het bleef ook hangen door dat we door bergen omringd waren. Afijn, tussen de buien door,  zijn we gaan douchen, de spullen opgeruimd en een uurtje later vertrokken uit, " am Thiersee", wel een plekje om te onthouden. Goed, de volgende bestemming is " Moniga del Garda", en wel een camping die we jaren geleden een keer hebben bezocht, die ons is bij gebleven daar het een " terrassen camping", was. Het ligt ook pal aan het Garda meer waar het toen der tijd niet zo erg druk was. Helaas, dat waren eens, nu is het een Nederlandse enclave, waar we ook kijken en luisteren, het is als of we op de Utrechtse Heuvelrug wandelen. Maar we kwamen voor de zon en het water. Het water voelt nog steeds heerlijk en het eten, smaakt erg lekker. Vanavond ff gemakkelijk gedaan, bij de plaatselijke Italiaan, "frito mista" en "calamaris", besteld. Met natuurlijk een klein glaasje wijn. We krijgen al lekker het vakantie gevoel. Waarschijnlijk blijven we een paar dagen hier om dan verder te trekken rond het Garda meer. Morgen kijken we of er in het dorp nog leuke dingen te doen zijn, zoals een markt of zo iets. Goed eerst maar een lekkere bak Nederlandse koffie, de Italiaanse koffie Is trouwens zeer goed te drinken hoor. Morgen maar in een "Tabbacchi", een kopje koffie drinken.

Groetjes E&E.

ps: ter aanvulling, we hebben vannacht een giga onweer, met veel bliksem schichten, over ons heen gehad, om 3:30 uur uit bed daar anders de luifel een heel andere vorm had gekregen. Vanmorgen al om 08:00 uit bed en onder de douche, heerlijk warm water en zonder muntjes. Al uitkijkend over het Garda meer, is het zwaar bewolkt en in de verte fel gele plekken van waar de zon door de wolken probeert te breken. De man bij het inschrijf kantoor vertelde dat het eergister de eerste dag was sinds hele lange tijd, dat er regen was gevallen.......laat het nou net zijn wanneer wij hier van de zon willen genieten!!!! "Lucia, ik weet het zeker, volgens mij nemen we die zware wolken met een touwtje achter de camper mee, naar waar we naar toe willen"!!
Afijn, eerst maar lekker ontbijten met lekkere verse broodjes.

Ciao E&E...

• 06 September 2011 - 10:34

Marion:

Knip dan gewoon ff dat touwtje door en ga genieten zeg!
    Hier hebben we een heerlijk waaiend briesje en we waaien vrolijk van het één naar het ander.
    Het waait nog harder als vorige week in NY met tante Irene ;-)

Liefs

• 06 September 2011 - 12:26

Mieke:

Geniet lekker, wij hebben net een deel van het terras van het restaurant opgeruimd (winterstalling) en ik heb mijn eerste Unox magnetron rookworstje op (tussen baguette, dat wel!!). Kortom - blijf zitten waar je zit en neem die buien voor lief. Liefs uit de Loire

• 06 September 2011 - 13:43

Daphne:

Gelukkig genieten jullie toch wel van een lekker wijntje en een hapje.
    Laat het een geruststelling zijn hier komt het ook met bakken uit de hemel vallen.
    De zon gaat vast wel weer schijnen.

Liefs Daph

• 06 September 2011 - 14:38

Gerda Bos:

Hoi hoi vakantiegangers. Gardameer is zeker erg mooi bij mooi weer. Hier heel erg slecht weer veel regen en wind, lijkt wel herfst.
    Geniet van de vakantie en de lekkere italiaanse wijn en het eten.
    Groetjes van de bosjes

• 06 September 2011 - 15:14

Joke:

Ondanks de regen krijg ik toch een enorm vakantiegevoel van jullie verhalen. Hier regent het ook en is het daarbij ook nog koud! Brrr. Dus jullie hebben het in ieder geval beter. En lekker eten! Het water loopt me in de mond.
    Geniet! Ik zal de regen een duwtje richting het oosten geven.
    liefs, Joke

• 06 September 2011 - 15:29

Lucia:

Hoi lieve Eus en Els,
    Heb ik vanmorgen op het werk een heel verhaal naar jullie zitten mailen op deze site, zie ik ´m er helemaal niet bij staan (bij de reacties)! Nou ja zeg, zeker weer op zijn Aveants!! Nu ben ik thuis en probeer ik het nog maar een keertje!! Afgelopen weekend hadden we de vriend van Tom op bezoek die 8 weken aan het Gardameer animatie op een camping had gedaan en die heeft bijna alleen maar MOOI weer gehad, op wat buitjes en onweer na! Dus...wel knap van jullie hoor!! haha!! Nee hoor, het komt helemaal goed en anders trekken jullie gewoon verder Italie in! Richting Toscane of de Bloemenriviera! Keus zat, maar dat weten jullie wel!! Ik krijg weer helemaal zin als ik de verhalen zo lees!! Wat een zaligheid, lekker lui voor de camper, boekie lezen en (hopelijk) genieten van zoveel mogelijk zon!! Heel veel plezier toegewenst!!! Veel liefs vanuit een ontzettend regenachtig (het is echt herfst, hoewel het weekend mooi was) Holland! XXX voor jullie allebei drie dikke kussen van je allerliefste collega Lucia (leukere collega´s krijg je nooit meer! Jaja, ik blijf je achtervolgen hoor!! haha)

• 06 September 2011 - 17:56

Andre:

Bij het Gardameer kan het idd erg spoken met het weer. Vroeger wel eens op de camping gevaren in een bootje! Ik zeg........... campers hebben al zoveel mensen, ga eens op stap met een amfibievoertuig :). Het avontuur lonkt.....
    E&E, zonder gekheid: blij te lezen dat jllie er van genieten. ga zo door.

• 06 September 2011 - 20:47

Menno:

Hier stormt het lekker. Regen wind en nog meer van dat leuks, nee hier in Nederland moet je niet zijn op een camping. Op de Italiaanse heuvelrug is het beter toeven :)

• 07 September 2011 - 09:11

Meyke:

leuk overal jullie verslagen tegen te komen! Geniet van de Bardolino en rust lekker uit. Dikke kus

• 07 September 2011 - 09:33

F & M:

Knap dat Els op twee oren ligt.
    Blijf maar daar, want het is hier echt
    herfstachtig weer.
    Het zwembad loopt over.
    Groeten uit Loon.

• 07 September 2011 - 09:58

Jullie Moeder:

Zijn het iedere keer wel kleine gflaasjes wijn.??????
    Jullie genieten nog maar lekker door, hier is het koud en regenachtig, liefs mam.

• 11 September 2011 - 09:33

Freek En Femke:

Enkele opmerkingen:
    - Bijzonder dat Els op 2 oren kan liggen.....
    - klein glaasje wijn???? Haha wij zijn gek zeker!!!!
    - Knip dat touwtje maar door achter de camper. Maar zorg ervoor dat die wolk niet naar Nederland terug gaat.

Kus uit Oisterwijk