Eindelijk op weg...... - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg...... - Reisverslag uit Garda, Italië van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg......

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

04 September 2011 | Italië, Garda

Het is vandaag zondag en we zijn gisteren rond 11:00 vertrokken uit de Bilt. We, (ik), wilden wel eerder weg maar het meisje moest nog van alles doen en uiteindelijk kwamen we op de tijd uit waarop ik gerekend had, de buurman had  verwacht dat we, Els kennende, pas om 12:30 zouden vertrekken, maar gelukkig viel dat reuze mee. Ik had alles al, voor zo ver het kon, ingepakt en aangezet, het gas, het water gevuld, afgetankt en alle elektronica op z'n plaats gelegd. Heerlijk om weer bezig te zijn met de camper en de dingen te doen die met de vakantie te maken hebben. Dus om 11:00, door de buurman uitgezwaaid richting Arnhem. Alles is voorspoedig verlopen, toch nog effe de schrik in de benen gekregen, daar we ongeveer een kwartier geleden de grens over waren in Duitsland, we net een klein beetje weer aan de snelheid gewend waren, er vier auto's, bij een nogal zwaar ongeluk betrokken waren, het was net gebeurd, daar de betrokken pers. er nogal beduusd bij liepen. Achter ons vormde zich al meteen een giga file, gelukkig konden we na een paar min. rustig onze weg vervolgen en hoefden niet voor "zustertje", te spelen. De reis naar de camperplaats bij het plaatsje, Marktheidenveld, konden we feilloos vinden en om 17:00 uur zaten we bij de camper, onder de luifel, met een glaasje wijn en een nootje. Effe bijkomen van de eerste honderden kilometers. Was een beetje vergeten dat de snelheid van onze ooster buren aanmerkelijk hoger ligt dan bij ons. Afijn, na een rustige nacht zijn we rond 09:00 uur op gestaan en hebben aanstalten gemaakt om na een ontbijtje, te vertrekken naar een adres, die we van els haar collega hebben gekregen in Oostenrijk aan de Thiersee. We zijn daar ook zonder al te veel problemen aangekomen. Onderweg even wat oponthoud gehad van een paar kleine files, maar om 17:00, zaten we wederom onder onze luifel. Els is nog effe het meer in gedoken en een klein baantje getrokken. De weersvoorspelling voor morgen en de aankomende week is voor dit gedeelte van Oostenrijk niet erg om naar huis te schrijven. We waren eerst van plan hier een dag of 2 te blijven, maar breken morgen al op en gaan door naar Moniga del Garda. Daar zijn de vooruitzichten prima en daar komen we dan ook voor. Zometeen gaat de bbq aan en leggen een paar visjes te bakken. Maar, we hebben weer helemaal het vakantie gevoel, pakken zometeen een boek, (lees iPad), en een klein glaasje wijn. Mensen, we genieten!!!

Els & Eugé.

• 08 September 2011 - 15:25

Tineke:

he wat vervelend allemaal, vakantie!!
    ik zit een weekje in Kenia, training geven,.. ook heeeeel vervelend. ik plak er zaterdag nog een dagje safari achteraan,.. je moet ook aan jezelf denken! geniet lekker verder met wijntjes olijven en pomedorries! liefs