Kris- Kras over het Noorder eiland... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu Kris- Kras over het Noorder eiland... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Eugène & Els Heynneman - WaarBenJij.nu

Kris- Kras over het Noorder eiland...

Door: Eugene/ Els

Blijf op de hoogte en volg Eugène & Els

29 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maandag 29-01-2007

Op 25-01 hebben we het noorder gedeelte van het Noorder eiland verlaten en gaan we langs Auckland richting het schiereiland, "Coromandel". We zijn het eiland dwars overgestoken en zijn gestopt bij een "Hotspring Beach", waar je als het eb is, naar men zegt heerlijk kan badderen. Helaas, het was dus vloed....dus dan maar genieten van de zeer hoge golven en de mooie kustlijn. We hebben het er effe van genomen en hebben een paar uur een kleurtje op gedaan....(als of dat nog nodig is.)We hebben naar een leuke campings gezocht, daar het nog steeds vakantie tijd is hier, (volgende week is deze afgelopen), zijn de campings overvol, maar gelukkig hebben we er eentje gevonden, alhoewel dat de laatste plaats was....De volgende dag zijn we van Waikiki beach naar Matamate gereden waar we naar een deeltje van de set wilden gaan kijken, waar "The Lord Of The Rings", is opgenomen. En inderdaad, welwat commercieel, maar zeker de moeite waard, daar door gelukkigge omstandigheden, een klein deel is blijven staan van het dorp waar Frodo en Bilbo Beggins hebben gewoond,"The Shire".
Tot dat het eerste gedeelte van deze trilogie af was, heeft zelfs het dorp dat op steen worp afstand van de set was, niets geweten dat er gefilmd was. Alle boeren in de omstreek en het boerenbedrijf waar uiteindelijk het dorp is gebouwd, hebben een contract moeten tekenen, dat ze niets mochten vertellen wat er van, naar en op dit terrein afspeelde....En dat is ook gelukt. Het was een hele leuke ervaring te zien waar alles heeft gestaan en wat men er allemaal voor over heeft gehad.
`s Middags zijn we nog naar een shcapenscheerder geweest, die vertoonde zijn kunsten en dat was meteen een mooie dagafsluiting.Toch wel een leuk detail, zo`n schapenscheerder scheert gemiddeld op een dag zo`n 250 a 300 schapen, en dan ben je een top scheerder.
De volgende dag zijn we van Matamata vertrokken naar Waitomo, waar we naar grotten wilden kijken, waarin "glowworms" te zien waren, een heel spectaculair gezicht, waar zels Els helemaal stil van werd, een prachtig gezicht al die kleine lichtjes in een donkere grot. Wel erg kort maar zeer indrukwekkend. Daarna zijn we naar Rotorua vertrokken, een stad die je van ver al kunt ruiken, daar hier de Geisers en de hete modder baden zijn. een hele drukke stad, waar veel toeristen en backpackers komen, om het machtige schouwspel te kunnen aanschouwen. "Rotten" deed het zeker en wel naar een hele hoop rotte eieren, ach je moet er wat voor over hebben en je wend er aan. Hele mooie wandeling gemaakt en de geiser, klok slag 10:15 gezien, die ongeveer zo`n 10 mtr. de lucht in spoot. `s Avonds zijn we naar een georganiseerde trip geweest, (wat we eigenlijk), helemaal niet wilden), om de Maori- cultuur eens beter te leren kennen. Met zo`n 60 andere toeristen, snel door een dorp gesneld, twee levende Kiwi`s mogen zien in het stikke donker en aan een "typisch Maori`s diner" mogen meedoen.....nou ja, hoe toeristisch wil je het hebben. Het eten was......was, maar de wijn, (drie x over de kop), smaakte prima.
Na een toch wel leuke dag, met nog steeds zon, zijn we gaan slapen, om rond 23:00 uur wakker gemaakt te zijn door een giga regenbui, die de hele nacht heeft voort geduurd. En vanmorgen, toen ik door de gordijntjes naar buiten keek, de zon alweer strak aan de hemel stond. Het is nu 10:30 en we gaan zometeen richting Napier, eerst een bakkie doen en......een nieuwe zonnebril kopen, ze hebben de mijne,.."geleend", helaas.
Lieve mensen....koud he in Nederland?
Tineke S, bedankt nog voor de goede tips, vooral van Tirimantangi, erg van genoten. Groetjes en tot........
E&E

• 28 Januari 2007 - 22:23

Yvonne:

Wauw, zijn jullie in The Shire geweest!!Lijkt mij ook zeker de moeite waard.
    Zo te zien volgen jullie alle goede adviezen op, om vooral te genieten!
    Liefs ook van Lobke

• 28 Januari 2007 - 22:27

4 X M:

We genieten weer volop mee, vooral Hobbitland ;-)
    Enne... prachtige foto's!
    Hier missen jullie niets hoor, nog steeds herfstweer en niets aan. Ze hadden sneeuw beloofd, maar ik heb niets gezien.
    Geniet maar weer verder, doen wij op een afstandje mee.
    Liefs, M

• 28 Januari 2007 - 22:58

Robert Jan:

Als ik zo jullie verhalen lees, genieten jullie er goed van. Toevallig hebben Saskia en ik het er vanavond nog over gehad of een vakantie naar NZ voor herhaling vatbaar zou zijn.
    Wat mij betreft wel!! Geniet dus ook volop van jullie verslagen.
    Groetjes Robert Jan

• 28 Januari 2007 - 23:30

Tineke Sportel:

zo grappig dat het bij jullie allang maandag is. niks wasdag, lekker naar Napier!
    ik geniet erg met jullie mee, gaaf dat julie Waitomo hebben gedaan, ze hadden daar een erg mooie gids met zwarte krullen,...jeetje wat je al niet onthoud zeg.
    Heel veel plezier richting Napier.
    Verheug me op jullie volgende berichtje, ik ga slapen.

• 29 Januari 2007 - 03:59

James En Rianne:

Hi Hobbits,

Wij hebben nog effe op jullie site gekeken. Harstikke leuk. Wij zitten nu in Nelson. Het regent weer. Vanmorgen scheen de zon nog op z'n best in Picton en omstreken.Na een auto waarvan de airco kapot was (wij waren al onderweg en zijn terug gereden naar Picton) hebben wij er nu een met.
    Via de Charlotte drive (erg mooie route)via Havelock in Nelson
    aangekomen. Helaas is het centrum een beetje uitgestorven omdat het Nelson dag is.

Nog veel plezier!!J&R

• 29 Januari 2007 - 07:27

M&N&M:

Prachtige foto's zeg. Ik ken die mr. Frodo niet, maar hij woonde wel in een prachtige omgeving. Errug gaaf... Leuke verhalen allemaal!

Maarten, Nanne en Mirne

• 29 Januari 2007 - 16:24

CenC:

Weer veel gelezen over al jullie avonturen. jammer dat het zo toeristisch was bij de Maori's.Prachtige plaatjes geschoten, wij genieten mee. Els wanneer is je glas nu eens leeg, thuis doe je er niet zo lang mee kus voor beide mamma.

• 29 Januari 2007 - 18:27

Astrid:

Het wordt steeds mooier heerlijk te lezen en zien.
    groet Astrid

• 29 Januari 2007 - 18:48

Hylles:

HA! Het is hier helemaal niet koud! We genieten hier van een subtropische 9 graden.
    Mooie plaatjes..

• 30 Januari 2007 - 07:35

Daphne:

Het blijft leuk om jullie te volgen en wat een prachtige foto´s. En wat lief krul en krul.

Groetjes van Daphne en de rest

• 30 Januari 2007 - 09:44

Meyke:

Ongelovelijk dat ongelovelijk! Hier zijn we blij dat er geen geuren over internet kunnen! Blijf genieten! xx

• 30 Januari 2007 - 09:44

Meyke:

• 31 Januari 2007 - 07:46

Corrie:

prachtige foto's
    gelukkig is het weer bij jullie stukken aangenamer;wij wachten met smart op wat sneeuw..
    gr. corrie,arjan en kid's